Startseite UR

Publikationen von Matthes, Benjamin

Eine Stufe nach oben
Exportieren als
[feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Gruppieren nach: Datum | Dokumentenart | Keine Gruppierung
Anzahl der Einträge: 5.

Artikel

Matthes, Benjamin und Stoeger, Heidrun (2023) Getting into the university track: Parents’ implicit theories about ability predict which type of secondary school their children are tracked into. Social Psychology of Education.

Matthes, Benjamin und Stöger, Heidrun (2022) Implizite Theorien von Eltern und deren Zusammenhänge mit elterlichem lernbezogenen Verhalten sowie den impliziten Theorien und dem Lern- und Leistungsverhalten ihrer Kinder: Ein Literaturüberblick. Unterrichtswissenschaft.

Matthes, Benjamin und Stoeger, Heidrun (2021) Do Implicit Theories About Ability Predict Self-Reports and Behavior-Proximal Measures of Primary School Students’ In-Class Cognitive and Metacognitive Learning Strategy Use? Frontiers in Psychology 2021 (12), S. 690271. (Eingereicht)

Matthes, Benjamin und Stoeger, Heidrun (2018) Influence of parents’ implicit theories about ability on parents’ learning-related behaviors, children’s implicit theories, and children’s academic achievement. Contemporary Educational Psychology 54, S. 271-280. Volltext nicht vorhanden.

Hochschulschrift der Universität Regensburg

Matthes, Benjamin (2023) Parents’ and Children’s Implicit Theories About Ability: How and Under What Circumstances They Relate to Different Aspects of Children’s Academic Success. Dissertation, Universität Regensburg.

Diese Liste wurde erzeugt am Thu May 2 02:10:58 2024 CEST.
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner