Go to content
UR Home

Publications by Tsai, Y.-M.

Up a level
Export as
[feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item type | No Grouping
Jump to: 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006
Number of items: 7.

2010

Baumert, J., Kunter, M., Blum, W., Brunner, M., Voss, T., Jordan, A., Klusmann, U., Krauss, Stefan, Neubrand, M. and Tsai, Y.-M. (2010) Teachers’ Mathematical Knowledge, Cognitive Activation in the Classroom, and Student Progress. American Educational Research Journal 47 (1), pp. 133-180. Fulltext not available.

2009

Baumert, Jürgen, Blum, W., Brunner, M., Dubberke, T., Jordan, A., Klusmann, U., Krauss, Stefan, Kunter, M., Löwen, K., Neubrand, M. and Tsai, Y.-M. (2009) Professionswissen von Lehrkräften, kognitiv aktivierender Mathematikunterricht und die Entwicklung von mathematischer Kompetenz (COACTIV) : Dokumentation der Erhebungsinstrumente. Materialien aus der Bildungsforschung, 83. Max-Planck-Inst. für Bildungsforschung, Berlin. ISBN 978-3-87985-101-0. Fulltext not available.

2008

Kunter, M., Tsai, Y.-M., Klusmann, U., Brunner, M., Krauss, Stefan and Baumert, J. (2008) Students' and mathematics teachers' perceptions of teacher enthusiasm and instruction. Learning and Instruction 18 (5), pp. 468-482. Fulltext not available.

2007

Kunter, M., Klusmann, U., Dubberke, T., Baumert, J., Blum, W., Brunner, M., Jordan, A., Krauss, Stefan, Löwen, K., Neubrand, M. and Tsai, Y.-M. (2007) Linking aspects of teacher competence to their instruction: Results from the COACTIV project. In: Prenzel, Manfred, (ed.) Studies on the educational quality of schools : the final report on the DFG priority programme : [BIQUA]. Waxmann, Münster, pp. 39-59. ISBN 978-3-8309-1863-9. Fulltext not available.

2006

Brunner, M., Kunter, M., Krauss, Stefan, Baumert, J., Blum, W., Dubberke, T., Jordan, A., Klusmann, U., Tsai, Y.-M. and Neubrand, M. (2006) Welche Zusammenhänge bestehen zwischen dem fachspezifischen Professionswissen von Mathematiklehrkräften und ihrer Ausbildung sowie beruflichen Fortbildung? Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 9 (4), pp. 521-544. Fulltext not available.

Brunner, M., Kunter, M., Krauss, Stefan, Baumert, J., Blum, W., Neubrand, M., Dubberke, T., Jordan, A., Klusmann, U. and Tsai, Y.-M. (2006) Die professionelle Kompetenz von Mathematik-lehrkräften: Konzeptualisierung, Erfassung und Bedeutung für die Unterrichtsgestaltung. Eine Zwischenbilanz des COACTIV-Projekts. In: Prenzel, Manfred and Allolio-Näcke, Lars, (eds.) Untersuchungen zur Bildungsqualität von Schule : Abschlussbericht des DFG-Schwerpunktprogramms. Waxmann, Münster, pp. 54-82. ISBN 3-8309-1743-0, 978-3-8309-1743-4. Fulltext not available.

Kunter, M., Dubberke, T., Baumert, J., Blum, W., Brunner, M., Jordan, A., Klusmann, U., Krauss, Stefan, Löwen, K., Neubrand, M. and Tsai, Y.-M. (2006) Mathematikunterricht in den PISA-Klassen 2004: Rahmenbedingungen, Formen und Lehr-Lernprozesse. In: Prenzel, Manfred and Baumert, J. and Blum, W. and Lehmann, D. and Leutner, M. and Neubrand, M. and Pekrun, R. and Rost, J. and Schiefele, U., (eds.) PISA 2003 : Untersuchungen zur Kompetenzentwicklung im Verlauf eines Schuljahres. Waxmann, Münster, pp. 161-194. ISBN 3-8309-1700-7, 978-3-8309-1700-7. Fulltext not available.

This list was generated on Wed Jan 29 18:58:10 2020 CET.
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de

Dissertations: dissertationen@ur.de

Research data: daten@ur.de

Contact persons