Go to content
UR Home

Entries of Lindl, Alfred on the publication server

Up a level
Export as
[feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item type | No Grouping
Jump to: 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2018 | 2017
Number of items: 19.

2023

Lindl, Alfred and Hilbert, Sven (2023) Modelling, structure and development of domain-specific professional knowledge of Latin teachers. Teaching and Teacher Education 134, p. 104262.

Bruckmaier, Georg, Krauss, Stefan , Blum, Werner and Neubrand, Michael (2023) Die Messung fachdidaktischen Wissens in der COACTIV-Studie. In: Krauss, Stefan and Lindl, Alfred, (eds.) Professionswissen von Mathematiklehrkräften : Implikationen aus der Forschung für die Praxis. Mathematik Primarstufe und Sekundarstufe I + II. Springer Spektrum, Berlin, Heidelberg, pp. 111-142. ISBN 978-3-662-64381-5, 978-3-662-64380-8. Fulltext restricted.

Lindl, Alfred , Krauss, Stefan and Buchholtz, Nils (2023) Professionswissen von Mathematiklehrkräften — eine einleitende Übersicht. In: Krauss, Stefan and Lindl, Alfred, (eds.) Professionswissen von Mathematiklehrkräften : Implikationen aus der Forschung für die Praxis. Mathematik Primarstufe und Sekundarstufe I + II. Springer Spektrum, Berlin, Heidelberg, pp. 1-35. ISBN 978-3-662-64381-5, 978-3-662-64380-8. Fulltext restricted.

Eberl, Andreas, Krauss, Stefan , Moßburger, Matthias, Rauch, Thomas and Weber, Patrick (2023) Wie man universitäres mathematisches Wissen in die Schule retten kann – einige Überlegungen zur zweiten Diskontinuität nach Felix Klein. In: Krauss, Stefan and Lindl, Alfred, (eds.) Professionswissen von Mathematiklehrkräften : Implikationen aus der Forschung für die Praxis. Mathematik Primarstufe und Sekundarstufe I + II. Springer Spektrum, Berlin, Heidelberg, pp. 189-228. ISBN 978-3-662-64381-5, 978-3-662-64380-8. Fulltext restricted.

2022

Zänkert, Sandra, Lindl, Alfred, Schmitz, Anja, Kudielka, Brigitte M., Mühlberger, Andreas and Wüst, Stefan (2022) Sustained threat and phasic fear in the laboratory and cognitive-emotional processes of anxiety in everyday life - An ambulatory assessment study. International Journal of Psychophysiology 175, pp. 8-17. Fulltext not available.

2021

Munser-Kiefer, Meike , Martschinke, Sabine, Lindl, Alfred and Hartinger, Andreas (2021) Leistungsentwicklung in jahrgangsgemischten und jahrgangshomogenen dritten und vierten Klassen. Unterrichtswissenschaft.

Hilbert, Sven , Coors, Stefan, Kraus, Elisabeth, Frei, Mario, Lindl, Alfred , Wild, Johannes , Krauss, Stefan , Goretzko, David, Bischl, Bernd and Stachl, Clemens (2021) Machine Learning for the Educational Sciences. Review of Education 9 (3), e3310. Fulltext not available.

Durandt, Rina, Blum, Werner and Lindl, Alfred (2021) Fostering mathematical modelling competency of South African engineering students: which influence does the teaching design have? Educational Studies in Mathematics 109, pp. 361-381.

Lindl, Alfred , Hilbert, Sven , Schilcher, Anita, Krauss, Stefan , Kirchhoff, Petra, Asen-Molz, Katharina, Ehras, Christina, Elmer, Michael, Frei, Mario, Gaier, Lisa, Gastl-Pischetsrieder, Maria, Gunga, Eileen, Murmann, Renate, Röhrl, Simone, Ruck, Anna-Maria, Weich, Matthias, Dittmer, Arne, Fricke, Michael, Hofmann, Bernhard, Memminger, Josef, Rank, Astrid, Tepner, Oliver and Thim-Mabrey, Christiane (2021) FALKE: Experiences From Transdisciplinary Educational Research by Fourteen Disciplines. Frontiers in Education 12 (579982), pp. 1-12.

2020

Bruckmaier, Georg, Krauss, Stefan , Blum, Werner Hans-Joachim, Binder, Karin , Steib, Nicole , Lindl, Alfred and Hilbert, Sven (2020) Kompetenz als Kontinuum in der COACTIV-Studie: das Kaskadenmodell. In: Forschungskolloquium des IMBF der PH Freiburg, November 2020, Freiburg. Fulltext not available.

Lindl, Alfred, Krauss, Stefan , Schilcher, Anita and Hilbert, Sven (2020) Statistical Methods in Transdisciplinary Educational Research. Frontiers in Education 5 (97), pp. 1-11.

Krauss, Stefan , Bruckmaier, Georg, Lindl, Alfred, Hilbert, Sven, Binder, Karin, Steib, Nicole and Blum, Werner (2020) Competence as a continuum in the COACTIV study: the “cascade model”. ZDM 52 (2), pp. 311-327. Fulltext restricted.

Krauss, Stefan , Hilbert, Sven , Binder, Karin and Lindl, Alfred (2020) Re-Analysen des COACTIV-Datensatzes mit Machine Learning. In: Siller, Hans-Stefan and Weigel, Wolfgang and Wörler, Jan Franz, (eds.) Beiträge zum Mathematikunterricht 2020, Band 3. WTM-Verlag, Münster, pp. 1169-1172. ISBN 978-3-95987-139-6, 3-95987-139-2. Fulltext restricted.

2018

Krauss, Stefan and Lindl, Alfred (2018) Die Psychometrie des Lehrerprofessionswissens - Betrachtungen zur Validität verschiedener emprischer Zugänge. In: Beiträge zum Mathematikunterricht 2018, Band 3. WTM-Verlag, Münster, pp. 1071-1074. ISBN 978-3-95987-090-0, 978-3-95987-089-4. Fulltext restricted.

2017

Schilcher, Anita, Krauss, Stefan , Rincke, Karsten and Hilbert, Sven (2017) Ausblick - Aus FALKO wird FALKE. Fachspezifische Lehrerkompetenz im Erklären. In: Krauss, Stefan and Lindl, Alfred and Schilcher, Anita and Fricke, Michael and Göhring, Anja and Hofmann, Bernhard and Kirchhoff, Petra, (eds.) FALKO: Fachspezifische Lehrerkompetenzen : Konzeption von Professionswissenstests in den Fächern Deutsch, Englisch, Latein, Physik, Musik, Evangelische Religion und Pädagogik. Waxmann, Münster, pp. 439-452. ISBN 3-8309-3445-9 ; 978-3-8309-3445-5 ; 978-3-8309-8445-0. Fulltext restricted.

Pissarek, Markus and Schilcher, Anita (2017) FALKO-D: Die Untersuchung des Professionswissens von Deutschlehrenden. Entwicklung eines Messinstruments zur fachspezifischen Lehrerkompetenz und Ergebnisse zu dessen Validierung. In: Krauss, Stefan and Lindl, Alfred and Schilcher, Anita, (eds.) FALKO: Fachspezifische Lehrerkompetenzen : Konzeption von Professionswissenstests in den Fächern Deutsch, Englisch, Latein, Physik, Musik, Evangelische Religion und Pädagogik. Waxmann, Münster, pp. 67-112. ISBN 3-8309-3445-9 ; 978-3-8309-3445-5 ; 978-3-8309-8445-0. Fulltext not available.

Krauss, Stefan , Lindl, Alfred , Schilcher, Anita and Blum, Werner (2017) Fachwissen und fachdidaktisches Wissen von Lehrkräften: Welche Befunde zeigen sich auch in anderen Fächern und welche nicht? In: Kortenkamp, Ulrich and Kuzle, Ana, (eds.) Beiträge zum Mathematikunterricht 2017, Band 2. WTM-Verlag, Münster, pp. 569-572. ISBN 978-3-95987-072-6, 978-3-95987-071-9. Fulltext restricted.

Krauss, Stefan, Lindl, Alfred, Schilcher, Anita and Tepner, Oliver (2017) Forschungsprojekt FALKO - Ein einleitender Überblick. In: Krauss, Stefan and Lindl, Alfred and Schilcher, Anita, (eds.) FALKO: Fachspezifische Lehrerkompetenzen. Konzeption von Professionswissenstests in den Fächern Deutsch, Englisch, Latein, Physik, Musik, Evangelische Religion und Pädagogik. Waxmann, Münster, pp. 9-66. ISBN 3-8309-3445-9 ; 978-3-8309-3445-5 ; 978-3-8309-8445-0. Fulltext not available.

Lindl, Alfred and Krauss, Stefan (2017) 9. Transdisziplinäre Perspektiven auf domänenspezifische Lehrerkompetenzen. Eine Metaanalyse zentraler Resultate der Forschungsprojektes FALKO. In: Krauss, Stefan and Lindl, Alfred and Schilcher, Anita and Fricke, Michael and Göhring, Anja and Hofmann, Bernhard and Mulder, Regina H., (eds.) FALKO: Fachspezifische Lehrerkompetenzen. Konzeption von Professionswissenstests in den Fächern Deutsch, Englisch, Latein, Physik, Musik, Evangelische Religion und Pädagogik. Waxmann, Münster, pp. 381-438. ISBN 978-3-8309-3445-5, 978-3-8309-8445-0. Fulltext restricted.

This list was generated on Thu Dec 5 11:36:43 2024 CET.
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 -4239 or -69394

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Research data: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Contact persons