Go to content
UR Home

Entries of Lindl, Alfred on the publication server

Up a level
Export as
[feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item type | No Grouping
Number of items: 19.

Article

Lindl, Alfred and Hilbert, Sven (2023) Modelling, structure and development of domain-specific professional knowledge of Latin teachers. Teaching and Teacher Education 134, p. 104262.

Zänkert, Sandra, Lindl, Alfred, Schmitz, Anja, Kudielka, Brigitte M., Mühlberger, Andreas and Wüst, Stefan (2022) Sustained threat and phasic fear in the laboratory and cognitive-emotional processes of anxiety in everyday life - An ambulatory assessment study. International Journal of Psychophysiology 175, pp. 8-17. Fulltext not available.

Munser-Kiefer, Meike , Martschinke, Sabine, Lindl, Alfred and Hartinger, Andreas (2021) Leistungsentwicklung in jahrgangsgemischten und jahrgangshomogenen dritten und vierten Klassen. Unterrichtswissenschaft.

Hilbert, Sven , Coors, Stefan, Kraus, Elisabeth, Frei, Mario, Lindl, Alfred , Wild, Johannes , Krauss, Stefan , Goretzko, David, Bischl, Bernd and Stachl, Clemens (2021) Machine Learning for the Educational Sciences. Review of Education 9 (3), e3310. Fulltext not available.

Durandt, Rina, Blum, Werner and Lindl, Alfred (2021) Fostering mathematical modelling competency of South African engineering students: which influence does the teaching design have? Educational Studies in Mathematics 109, pp. 361-381.

Lindl, Alfred , Hilbert, Sven , Schilcher, Anita, Krauss, Stefan , Kirchhoff, Petra, Asen-Molz, Katharina, Ehras, Christina, Elmer, Michael, Frei, Mario, Gaier, Lisa, Gastl-Pischetsrieder, Maria, Gunga, Eileen, Murmann, Renate, Röhrl, Simone, Ruck, Anna-Maria, Weich, Matthias, Dittmer, Arne, Fricke, Michael, Hofmann, Bernhard, Memminger, Josef, Rank, Astrid, Tepner, Oliver and Thim-Mabrey, Christiane (2021) FALKE: Experiences From Transdisciplinary Educational Research by Fourteen Disciplines. Frontiers in Education 12 (579982), pp. 1-12.

Lindl, Alfred, Krauss, Stefan , Schilcher, Anita and Hilbert, Sven (2020) Statistical Methods in Transdisciplinary Educational Research. Frontiers in Education 5 (97), pp. 1-11.

Krauss, Stefan , Bruckmaier, Georg, Lindl, Alfred, Hilbert, Sven, Binder, Karin, Steib, Nicole and Blum, Werner (2020) Competence as a continuum in the COACTIV study: the “cascade model”. ZDM 52 (2), pp. 311-327. Fulltext restricted.

Book section

Bruckmaier, Georg, Krauss, Stefan , Blum, Werner and Neubrand, Michael (2023) Die Messung fachdidaktischen Wissens in der COACTIV-Studie. In: Krauss, Stefan and Lindl, Alfred, (eds.) Professionswissen von Mathematiklehrkräften : Implikationen aus der Forschung für die Praxis. Mathematik Primarstufe und Sekundarstufe I + II. Springer Spektrum, Berlin, Heidelberg, pp. 111-142. ISBN 978-3-662-64381-5, 978-3-662-64380-8. Fulltext restricted.

Lindl, Alfred , Krauss, Stefan and Buchholtz, Nils (2023) Professionswissen von Mathematiklehrkräften — eine einleitende Übersicht. In: Krauss, Stefan and Lindl, Alfred, (eds.) Professionswissen von Mathematiklehrkräften : Implikationen aus der Forschung für die Praxis. Mathematik Primarstufe und Sekundarstufe I + II. Springer Spektrum, Berlin, Heidelberg, pp. 1-35. ISBN 978-3-662-64381-5, 978-3-662-64380-8. Fulltext restricted.

Eberl, Andreas, Krauss, Stefan , Moßburger, Matthias, Rauch, Thomas and Weber, Patrick (2023) Wie man universitäres mathematisches Wissen in die Schule retten kann – einige Überlegungen zur zweiten Diskontinuität nach Felix Klein. In: Krauss, Stefan and Lindl, Alfred, (eds.) Professionswissen von Mathematiklehrkräften : Implikationen aus der Forschung für die Praxis. Mathematik Primarstufe und Sekundarstufe I + II. Springer Spektrum, Berlin, Heidelberg, pp. 189-228. ISBN 978-3-662-64381-5, 978-3-662-64380-8. Fulltext restricted.

Krauss, Stefan , Hilbert, Sven , Binder, Karin and Lindl, Alfred (2020) Re-Analysen des COACTIV-Datensatzes mit Machine Learning. In: Siller, Hans-Stefan and Weigel, Wolfgang and Wörler, Jan Franz, (eds.) Beiträge zum Mathematikunterricht 2020, Band 3. WTM-Verlag, Münster, pp. 1169-1172. ISBN 978-3-95987-139-6, 3-95987-139-2. Fulltext restricted.

Krauss, Stefan and Lindl, Alfred (2018) Die Psychometrie des Lehrerprofessionswissens - Betrachtungen zur Validität verschiedener emprischer Zugänge. In: Beiträge zum Mathematikunterricht 2018, Band 3. WTM-Verlag, Münster, pp. 1071-1074. ISBN 978-3-95987-090-0, 978-3-95987-089-4. Fulltext restricted.

Schilcher, Anita, Krauss, Stefan , Rincke, Karsten and Hilbert, Sven (2017) Ausblick - Aus FALKO wird FALKE. Fachspezifische Lehrerkompetenz im Erklären. In: Krauss, Stefan and Lindl, Alfred and Schilcher, Anita and Fricke, Michael and Göhring, Anja and Hofmann, Bernhard and Kirchhoff, Petra, (eds.) FALKO: Fachspezifische Lehrerkompetenzen : Konzeption von Professionswissenstests in den Fächern Deutsch, Englisch, Latein, Physik, Musik, Evangelische Religion und Pädagogik. Waxmann, Münster, pp. 439-452. ISBN 3-8309-3445-9 ; 978-3-8309-3445-5 ; 978-3-8309-8445-0. Fulltext restricted.

Pissarek, Markus and Schilcher, Anita (2017) FALKO-D: Die Untersuchung des Professionswissens von Deutschlehrenden. Entwicklung eines Messinstruments zur fachspezifischen Lehrerkompetenz und Ergebnisse zu dessen Validierung. In: Krauss, Stefan and Lindl, Alfred and Schilcher, Anita, (eds.) FALKO: Fachspezifische Lehrerkompetenzen : Konzeption von Professionswissenstests in den Fächern Deutsch, Englisch, Latein, Physik, Musik, Evangelische Religion und Pädagogik. Waxmann, Münster, pp. 67-112. ISBN 3-8309-3445-9 ; 978-3-8309-3445-5 ; 978-3-8309-8445-0. Fulltext not available.

Krauss, Stefan , Lindl, Alfred , Schilcher, Anita and Blum, Werner (2017) Fachwissen und fachdidaktisches Wissen von Lehrkräften: Welche Befunde zeigen sich auch in anderen Fächern und welche nicht? In: Kortenkamp, Ulrich and Kuzle, Ana, (eds.) Beiträge zum Mathematikunterricht 2017, Band 2. WTM-Verlag, Münster, pp. 569-572. ISBN 978-3-95987-072-6, 978-3-95987-071-9. Fulltext restricted.

Krauss, Stefan, Lindl, Alfred, Schilcher, Anita and Tepner, Oliver (2017) Forschungsprojekt FALKO - Ein einleitender Überblick. In: Krauss, Stefan and Lindl, Alfred and Schilcher, Anita, (eds.) FALKO: Fachspezifische Lehrerkompetenzen. Konzeption von Professionswissenstests in den Fächern Deutsch, Englisch, Latein, Physik, Musik, Evangelische Religion und Pädagogik. Waxmann, Münster, pp. 9-66. ISBN 3-8309-3445-9 ; 978-3-8309-3445-5 ; 978-3-8309-8445-0. Fulltext not available.

Lindl, Alfred and Krauss, Stefan (2017) 9. Transdisziplinäre Perspektiven auf domänenspezifische Lehrerkompetenzen. Eine Metaanalyse zentraler Resultate der Forschungsprojektes FALKO. In: Krauss, Stefan and Lindl, Alfred and Schilcher, Anita and Fricke, Michael and Göhring, Anja and Hofmann, Bernhard and Mulder, Regina H., (eds.) FALKO: Fachspezifische Lehrerkompetenzen. Konzeption von Professionswissenstests in den Fächern Deutsch, Englisch, Latein, Physik, Musik, Evangelische Religion und Pädagogik. Waxmann, Münster, pp. 381-438. ISBN 978-3-8309-3445-5, 978-3-8309-8445-0. Fulltext restricted.

Conference or workshop item

Bruckmaier, Georg, Krauss, Stefan , Blum, Werner Hans-Joachim, Binder, Karin , Steib, Nicole , Lindl, Alfred and Hilbert, Sven (2020) Kompetenz als Kontinuum in der COACTIV-Studie: das Kaskadenmodell. In: Forschungskolloquium des IMBF der PH Freiburg, November 2020, Freiburg. Fulltext not available.

This list was generated on Sun Jan 19 18:41:22 2025 CET.
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 -4239 or -69394

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Research data: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Contact persons