Anzahl der Einträge: 31.
2010
Harteis, Christian,
Gruber, Hans und
Rehrl, Monika
(2010)
Kompetenzerwerb im betrieblichen Arbeitsalltag.
In:
Spiel, Christiane und
Reimann, R. und
Schober, Barbara und
Wagner, Petra, (eds.)
Bildungspsychologie.
Hogrefe, Göttingen, 183–187.
ISBN 9783801720810.
Volltext nicht vorhanden.
Gruber, Hans und
Rehrl, Monika
(2010)
Netzwerkforschung.
In:
Tippelt, Rudolf und
Schmidt, Bernhard, (eds.)
Handbuch Bildungsforschung. 3. Aufl.
VS Verlag für Sozialwissenschaften; Springer, Wiesbaden, 967–981.
ISBN 978-3-531-17138-8 (Print), 978-3-531-17138-8(e-book).
Volltext nicht vorhanden.
2008
2007
Gruber, Hans ,
Palonen, Tuire,
Rehrl, Monika und
Lehtinen, Erno
(2007)
Understanding the nature of expertise: Individual knowledge, social resources and cultural context.
In:
Gruber, Hans und
Palonen, Tuire, (eds.)
Learning in the workplace - new developments.
Research in educational sciences, 32.
Finnish Educational Research Association (FERA), Turku, 227–250.
ISBN 978-952-5401-32-5.
Volltext nicht vorhanden.
2006
Rehrl, Monika,
Palonen, Tuire und
Gruber, Hans
(2006)
Expertise development in science.
In:
Boshuizen, H. P. A., (ed.)
Lifelong learning of professionals: Exploring implications of a transitional labour market. Proceedings of the 3rd EARLI SIG Professional Learning and Development Conference.
Open University of the Netherlands, Heerlen.
Volltext nicht vorhanden.
Hasanbegovic, Jasmina,
Gruber, Hans ,
Rehrl, Monika und
Bauer, Johannes
(2006)
The two-fold role of epistemological beliefs in higher education: A review of research about innovation in universities.
In:
Tynjälä, Päivi und
Välimaa, Jussi und
Boulton-Lewis, Gillian, (eds.)
Higher education and working life.
EARLI Advances in Learning and Instruction Book Series.
Elsevier, Amsterdam, 163–176.
ISBN 978-0080450209.
Volltext nicht vorhanden.
2005
Harteis, Christian,
Bauer, Johannes,
Festner, Dagmar,
Gruber, Hans und
Heid, Helmut
(2005)
Employment between economic and educational ratio.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 275–290.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
Bauer, Johannes,
Festner, Dagmar,
Gruber, Hans ,
Harteis, Christian und
Heid, Helmut
(2005)
Error culture in the workplace: Differences between managers and staff members.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning / Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 259–263.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
Gruber, Hans ,
Harteis, Christian,
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika
(2005)
Introduction.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 5–8.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
Festner, Dagmar,
Bauer, Johannes,
Harteis, Christian,
Gruber, Hans und
Heid, Helmut
(2005)
Learning from errors: Good conditions in enterprises?
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning / Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 264–274.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
Gruber, Hans und
Heid, Helmut
(2005)
Personnel and organisational development from an economic and an educational perspective.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 234–238.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
Strasser, Josef und
Gruber, Hans
(2005)
Reflection and the development of psychological counsellors’ professional knowledge.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 221–226.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
Coester, H.,
Bauer, Johannes,
Festner, Dagmar,
Gruber, Hans ,
Harteis, Christian und
Heid, Helmut
(2005)
Responsibility in daily working life: A comparison between managers and staff members.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 253–258.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
Harteis, Christian,
Bauer, Johannes,
Festner, Dagmar,
Gruber, Hans und
Heid, Helmut
(2005)
Self-determination in daily working life.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 244–252.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
Bauer, Johannes,
Festner, Dagmar,
Gruber, Hans ,
Harteis, Christian und
Heid, Helmut
(2005)
The effects of epistemological beliefs on workplace learning.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 239–243.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
Gruber, Hans
(2005)
The role of encapsulation: A perspective across professional domains.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning / Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 318–323.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
2004
Rehrl, Monika,
Bagusat, Marion und
Gruber, Hans
(2004)
Is "self-directed learning" a powerful concept for enhancing professional learning?
In:
Radovan, Marko und
Đorđević, Neda und
Ličen, Nives, (eds.)
Current issues in adult learning and motivation: Ljubljana, October 22 - 23, 2003 / Adult Education Colloquium 7.
Slovenian Institute for Adult Education, Ljubljana, 120–135.
ISBN 961-6130-60-9.
Volltext nicht vorhanden.
Gruber, Hans ,
Rehrl, Monika und
Bagusat, Marion
(2004)
Wie tragfähig ist das Konzept des selbstgesteuerten Lernens in der beruflichen Ausbildung?
In:
Wosnitza, Marold und
Frey, A. und
Jäger, S., (eds.)
Lernprozess, Lernumgebung und Lerndiagnostik : wissenschafliche Beiträge zum Lernen im 21. Jahrhundert.
Erziehungswissenschaften, 16.
Verlag Empirische Pädagogik, Landau, 87–100.
ISBN 3-937333-00-2.
Volltext nicht vorhanden.
Gruber, Hans ,
Harteis, Christian und
Rehrl, Monika
(2004)
Wissensmanagement und Expertise.
In:
Reinmann, Gabi und
Mandl, Heinz, (eds.)
Psychologie des Wissensmanagements : Perspektiven, Theorien und Methoden.
Hogrefe, Göttingen, 79–88.
ISBN 978-3801718152 print, 3-8017-1815-8 e-book.
Volltext nicht vorhanden.
2003
Gruber, Hans und
Rehrl, Monika
(2003)
Bedingungen zur Stimulation von Kompetenzentwicklung.
In:
Gruber, Thomas G., (ed.)
Berufsbildung für eine globale Gesellschaft : Perspektiven im 21. Jahrhundert/ 4. BiBB-Fachkongress 2002.
Bertelsmann, Bielefeld.
ISBN 3-7639-1008-5.
Volltext nicht vorhanden.
Minnameier, Gerhard,
Erpenbeck, John,
Gruber, Hans und
Rehrl, Monika
(2003)
Lebensbegleitendes Lernen - die Bedeutung des beruflichen Erfahrungslernens für die Kompetenzentwicklung. Arbeitskreis 3.4. Facetten der Kompetenz und die Frage nach ihrer Entwicklung.
In:
Gruber, Thomas G., (ed.)
Berufsbildung für eine globale Gesellschaft : Perspektiven im 21. Jahrhundert/ 4. BiBB-Fachkongress 2002.
Bertelsmann, Bielefeld, 41ff.
ISBN 3-7639-1008-5.
Volltext nicht vorhanden.
Diese Liste wurde erzeugt am Thu Mar 28 14:59:39 2024 CET.