Startseite UR

Publikationen von Kliegl, Oliver

Eine Stufe nach oben
Exportieren als
[feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Gruppieren nach: Datum | Dokumentenart | Keine Gruppierung
Anzahl der Einträge: 19.

Kliegl, Oliver, Kriechbaum, Verena M. und Bäuml, Karl-Heinz (2022) The Effects of Interspersed Retrieval Practice in Multiple-List Learning on Initially Studied Material. Frontiers in Psychology 2022 (13), S. 1-10.

Kliegl, Oliver, Bartl, Johannes und Bäuml, Karl-Heinz T. (2022) The pretesting effect comes to full fruition after prolonged retention interval. Journal of Applied Research in Memory and Cognition. Volltext nicht vorhanden.

Kliegl, Oliver und Bäuml, Karl-Heinz T. (2021) The Mechanisms Underlying Interference and Inhibition: A Review of Current Behavioral and Neuroimaging Research. Brain Sciences 11 (9), S. 1246.

Kliegl, Oliver und Bäuml, Karl-Heinz T. (2021) Buildup and release from proactive interference – Cognitive and neural mechanisms. Neuroscience & Biobehavioral Reviews 120, S. 264-278. Volltext nicht vorhanden.

Kliegl, Oliver und Bäuml, Karl-Heinz T. (2021) When retrieval practice promotes new learning – The critical role of study material. Journal of Memory and Language 120, S. 104253. Volltext nicht vorhanden.

Kliegl, Oliver, Pastötter, Bernhard und Bäuml, Karl-Heinz T. (2020) Does Amount of Pre-cue Encoding Modulate Selective List Method Directed Forgetting? Frontiers in Psychology 11 (1403), S. 1-9.

Kliegl, Oliver, Bjork, Robert A. und Bäuml, Karl-Heinz T. (2019) Feedback at Test Can Reverse the Retrieval-Effort Effect. Frontiers in Psychology 10 (1863), S. 1-10.

Kliegl, Oliver, Carls, Tarek und Bäuml, Karl-Heinz T. (2019) How delay influences search processes at test. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition 45 (12), S. 2174-2187. Volltext nicht vorhanden.

Kliegl, Oliver, Abel, Magdalena und Bäuml, Karl-Heinz T. (2018) A (Preliminary) Recipe for Obtaining a Testing Effect in Preschool Children: Two Critical Ingredients. Frontiers in Psychology 9 (1446).

Kliegl, Oliver, Wallner, Lisa und Bäuml, Karl-Heinz T. (2018) Selective directed forgetting in children. Journal of Experimental Child Psychology 167, S. 433-440. Volltext nicht vorhanden.

Kliegl, Oliver und Bäuml, Karl-Heinz (2017) Retrieval-induced forgetting. In: Pohl, Rüdiger, (ed.) Cognitive illusions. A handbook on fallacies and biases in thinking, judgement, and memory.2nd ed. Routledge/Psychology Press, London; New York, S. 446-462. ISBN 978-1-138-90341-8. Volltext nicht vorhanden.

Bäuml, Karl-Heinz T. und Kliegl, Oliver (2017) Retrieval-induced remembering and forgetting. In: Wixted, John T. und Byrne, John H., (eds.) Learning and memory : a comprehensive reference; Band 2: Cognitive Psychology of Memory. Elsevier, Amsterdam. ISBN 9780128133781. Volltext nicht vorhanden.

Pastötter, Bernhard, Kliegl, Oliver und Bäuml, Karl-Heinz T. (2016) List-method directed forgetting: Evidence for the reset-of-encoding hypothesis employing item-recognition testing. Memory 24 (1), S. 63-74. Volltext nicht vorhanden.

Kliegl, Oliver und Bäuml, Karl-Heinz T. (2016) Retrieval practice can insulate items against intralist interference: Evidence from the list-length effect, output interference, and retrieval-induced forgetting. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition 44 (2), S. 202-214. Volltext nicht vorhanden.

Kliegl, Oliver, Pastötter, Bernhard und Bäuml, Karl-Heinz T. (2015) The contribution of encoding and retrieval processes to proactive interference. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition 41 (6), S. 1778-1789. Volltext nicht vorhanden.

Kliegl, Oliver (2013) On the cognitive processes mediating intentional memory updating. Dissertation, Universität Regensburg.

Kliegl, Oliver, Pastötter, Bernhard und Bäuml, Karl-Heinz T. (2013) List-method directed forgetting can be selective: Evidence from the 3-list and the 2-list tasks. Memory & Cognition 41 (3), S. 452-464. Volltext nicht vorhanden.

Bäuml, Karl-Heinz T. und Kliegl, Oliver (2013) The critical role of retrieval processes in release from proactive interference. Journal of Memory and Language 68 (1), S. 39-53. Volltext nicht vorhanden.

Pastötter, Bernhard, Kliegl, Oliver und Bäuml, Karl-Heinz T. (2012) List-method directed forgetting: the forget cue improves both encoding and retrieval of postcue Information. Memory & Cognition 40 (6), S. 861-873. Volltext nicht vorhanden.

Diese Liste wurde erzeugt am Tue Apr 23 15:22:32 2024 CEST.
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner