Startseite UR

Einträge von Abel, Magdalena auf dem Publikationsserver

Eine Stufe nach oben
Exportieren als
[feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Gruppieren nach: Datum | Dokumentenart | Keine Gruppierung
Gehe zu: 2023 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2014 | 2013 | 2012
Anzahl der Einträge: 24.

2023

Abel, Magdalena , Nickl, Anna T., Reßle, Anna, Unger, Carmen und Bäuml, Karl-Heinz T. (2023) The role of sleep for memory consolidation: does sleep protect memories from retroactive interference? Psychonomic Bulletin & Review 30, S. 2296-2304.

2021

Abel, Magdalena , Kuchler, Bettina, Meier, Elisabeth und Bäuml, Karl-Heinz T. (2021) List-method directed forgetting: Do critical findings generalize from short to long retention intervals? Memory & Cognition 49, S. 1677-1689.

Abel, Magdalena und Berntsen, Dorthe (2021) How do we remember public events? Pioneering a new area of everyday memory research. Cognition 214, S. 104745. Volltext nicht vorhanden.

Choi, Su Young, Abel, Magdalena, Siqi-Liu, Audrey und Umanath, Sharda (2021) National identity can be comprised of more than pride: Evidence from collective memories of Americans and Germans. Journal of Applied Research in Memory and Cognition 10 (1), S. 117-130. Volltext nicht vorhanden.

2020

Abel, Magdalena und Bäuml, Karl-Heinz T. (2020) Retrieval-induced forgetting in a social context: Do the same mechanisms underlie forgetting in speakers and listeners? Memory & Cognition 48 (1), S. 1-15. Volltext nicht vorhanden.

Abel, Magdalena und Bäuml, Karl-Heinz T. (2020) Social interactions can simultaneously enhance and distort memories: Evidence from a collaborative recognition task. Cognition 200, S. 104254. Volltext nicht vorhanden.

Abel, Magdalena und Bäuml, Karl-Heinz T. (2020) Would you like to learn more? Retrieval practice plus feedback can increase motivation to keep on studying. Cognition 201, S. 104316. Volltext nicht vorhanden.

2019

Abel, Magdalena, Umanath, Sharda, Fairfield, Beth, Takahashi, Masanobu, Roediger, Henry L. und Wertsch, James V. (2019) Collective Memories across 11 Nations for World War II: Similarities and Differences Regarding the Most Important Events. Journal of Applied Research in Memory and Cognition 8 (2), S. 178-188. Volltext nicht vorhanden.

Roediger, Henry L., Abel, Magdalena, Umanath, Sharda, Shaffer, Ruth A., Fairfield, Beth, Takahashi, Masanobu und Wertsch, James V. (2019) Competing national memories of World War II. Proceedings of the National Academy of Sciences 116 (34), S. 16678-16686. Volltext nicht vorhanden.

Abel, Magdalena und Bäuml, Karl-Heinz T. (2019) List-method directed forgetting after prolonged retention interval: Further challenges to contemporary accounts. Journal of Memory and Language 106, S. 18-28. Volltext nicht vorhanden.

Abel, Magdalena, Haller, Valerie, Köck, Hanna, Pötschke, Sarah, Heib, Dominik, Schabus, Manuel und Bäuml, Karl-Heinz T. (2019) Sleep reduces the testing effect—But not after corrective feedback and prolonged retention interval. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition 45 (2), S. 272-287. Volltext nicht vorhanden.

2018

Kliegl, Oliver, Abel, Magdalena und Bäuml, Karl-Heinz T. (2018) A (Preliminary) Recipe for Obtaining a Testing Effect in Preschool Children: Two Critical Ingredients. Frontiers in Psychology 9 (1446).

Abel, Magdalena und Roediger, Henry L. (2018) The testing effect in a social setting: Does retrieval practice benefit a listener? Journal of Experimental Psychology: Applied 24 (3), S. 347-359. Volltext nicht vorhanden.

2017

Abel, Magdalena und Bäuml, Karl-Heinz T. (2017) Collaborative remembering revisited: Study context access modulates collaborative inhibition and later benefits for individual memory. Memory and Cognition 45 (8), S. 1319-1334. Volltext nicht vorhanden.

Abel, Magdalena und Bäuml, Karl-Heinz T. (2017) Testing the context-change account of list-method directed forgetting: The role of retention interval. Journal of Memory and Language 92, S. 170-182. Volltext nicht vorhanden.

Bäuml, Karl-Heinz T., Aslan, Alp und Abel, Magdalena (2017) The two faces of selective memory retrieval - cognitive, developmental, and social processes. In: Ross, Brian, (ed.) The Psychology of Learning and Motivation. Psychology of Learning and Motivation, 66. Elsevier, Saint Louis, S. 167-210. ISBN 978-0-12-812169-6; 978-0-12-812118-4. Volltext nicht vorhanden.

2016

Abel, Magdalena und Bäuml, Karl-Heinz (2016) Retrieval practice can eliminate list-method directed forgetting. Memory and Cognition 44 (1), S. 15-23. Volltext nicht vorhanden.

2014

Abel, Magdalena und Bäuml, Karl-Heinz T. (2014) Sleep can reduce proactive interference. Memory 22, S. 332-339. Volltext nicht vorhanden.

Bäuml, Karl-Heinz T., Holterman, Christoph und Abel, Magdalena (2014) Sleep can reduce the testing effect: it enhances recall of restudied items but can leave recall of retrieved items unaffected. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition 40, S. 1568-1581. Volltext nicht vorhanden.

Abel, Magdalena und Bäuml, Karl-Heinz T. (2014) The roles of delay and retroactive interference in retrieval-induced forgetting. Memory & Cognition 42, S. 141-150. Volltext nicht vorhanden.

2013

Abel, Magdalena und Bäuml, Karl-Heinz T. (2013) Adaptive memory: The influence of sleep and wake delay on the survival-processing effect. European Journal of Cognitive Psychology 25 (8), S. 917-924. Volltext nicht vorhanden.

Abel, Magdalena und Bäuml, Karl-Heinz T. (2013) Sleep can eliminate list-method directed forgetting. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition 39 (3), S. 946-952. Volltext nicht vorhanden.

2012

Abel, Magdalena (2012) Sleep-associated and retrieval-associated memory consolidation. Dissertation, Universität Regensburg.

Abel, Magdalena und Bäuml, Karl-Heinz T. (2012) Retrieval-induced forgetting, delay, and sleep. Memory 20 (5), S. 420-428. Volltext nicht vorhanden.

Diese Liste wurde erzeugt am Sat Nov 23 09:08:45 2024 CET.
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner