Anzahl der Einträge: 58.
Artikel
Buchkapitel
Gartmeier, Martin,
Lorenzer, Katharina,
Gruber, Hans und
Heid, Helmut
(2012)
Negative Knowledge of Primary School Teachers - Results from an Explorative Study.
In:
Wuttke, Eveline und
Seifried, Jürgen, (eds.)
Learning from errors at school and at work.
Research in Vocational Learning, 1.
Budrich, Opladen, 81–93.
ISBN 978-3-86649-415-2.
Volltext nicht vorhanden.
Gartmeier, Martin,
Kipfmüller, Stefanie,
Heid, Helmut und
Gruber, Hans
(2008)
Reflection and professional competence.
In:
Billett, Stephen und
Harteis, Christian und
Eteläpelto, Anneli, (eds.)
Emerging perspectives of workplace learning.
Sense Publishers, Rotterdam, 131–147.
ISBN 978-9087906436.
Volltext nicht vorhanden.
Harteis, Christian,
Bauer, Johannes,
Festner, Dagmar,
Gruber, Hans und
Heid, Helmut
(2005)
Employment between economic and educational ratio.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 275–290.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
Bauer, Johannes,
Festner, Dagmar,
Gruber, Hans ,
Harteis, Christian und
Heid, Helmut
(2005)
Error culture in the workplace: Differences between managers and staff members.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning / Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 259–263.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
Festner, Dagmar,
Bauer, Johannes,
Harteis, Christian,
Gruber, Hans und
Heid, Helmut
(2005)
Learning from errors: Good conditions in enterprises?
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning / Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 264–274.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
Gruber, Hans und
Heid, Helmut
(2005)
Personnel and organisational development from an economic and an educational perspective.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 234–238.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
Coester, H.,
Bauer, Johannes,
Festner, Dagmar,
Gruber, Hans ,
Harteis, Christian und
Heid, Helmut
(2005)
Responsibility in daily working life: A comparison between managers and staff members.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 253–258.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
Harteis, Christian,
Bauer, Johannes,
Festner, Dagmar,
Gruber, Hans und
Heid, Helmut
(2005)
Self-determination in daily working life.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 244–252.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
Bauer, Johannes,
Festner, Dagmar,
Gruber, Hans ,
Harteis, Christian und
Heid, Helmut
(2005)
The effects of epistemological beliefs on workplace learning.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 239–243.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
Bredl, Klaus,
Lehner, Franz,
Gruber, Hans und
Strasser, Josef
(2004)
Kompetenzentwicklung bei Unternehmensberatern.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Heid, Helmut und
Meier, Bettina, (eds.)
Kapital und Kompetenz : Veränderungen der Arbeitswelt und ihre Auswirkungen aus erziehungswissenschaftlicher Sicht.
VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden, 176–186.
ISBN 3-8100-3565-3.
Volltext nicht vorhanden.
Gruber, Hans ,
Harteis, Christian,
Heid, Helmut und
Meier, Bettina
(2004)
Vorwort.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Heid, Helmut und
Meier, Bettina, (eds.)
Kapital und Kompetenz: Veränderungen der Arbeitswelt und ihre Auswirkungen aus erziehungswissenschaftlicher Sicht.
VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden, 7–10.
ISBN 3-8100-3565-3.
Volltext nicht vorhanden.
Bauer, Johannes,
Festner, Dagmar,
Harteis, Christian,
Gruber, Hans und
Heid, Helmut
(2003)
The role of epistemological beliefs for workplace learning.
In:
Work and lifelong learning in different contexts : 3rd international Conference on researching work and learning. Proc. book VI.
University of Tampere, Department of Education, Tampere, S. 20-28.
Volltext nicht vorhanden.
Gruber, Hans
(2000)
Erfahrung erwerben.
In:
Harteis, Christian und
Heid, Helmut und
Kraft, Susanne, (eds.)
Kompendium Weiterbildung. Aspekte und Perspektiven betrieblicher Personal- und Organisationsentwicklung.
Leske + Budrich, Opladen, 121–129.
ISBN 3-8100-2578-X.
Volltext nicht vorhanden.
Gallenberger, Wolfgang,
Gruber, Hans ,
Harteis, Christian,
Heid, Helmut und
Kraft, Susanne
(1999)
Lehren und Lernen mit neuen Medien.
In:
Lehner, Franz und
Braungart, Georg und
Hitzenberger, Ludwig, (eds.)
Multimedia.
Gabler-Edition Wissenschaft : Multimedia und Telekooperation.
Deutscher Universitäts-Verlag, Wiesbaden, 259–271.
ISBN 978-3824467624.
Volltext nicht vorhanden.
Heid, Helmut
(1994)
Erziehung.
In:
Lenzen, Dieter und
Rost, Friedrich, (eds.)
Erziehungswissenschaft : ein Grundkurs.
rororo : Rowohlts Enzyklopädie, 55531.
Rowohlt-Taschenbuch-Verl., Reinbek, S. 43-68.
ISBN 3-499-55531-X.
Heid, Helmut
(1989)
Erziehung zur Mündigkeit? Zu einigen strittigen Voraussetzungen.
In:
Röhrs, Hermann und
Scheuerl, H., (eds.)
Richtungsstreit in der Erziehungswissenschaft und pädagogische Verständigung : Wilhelm Flitner zur Vollendung seines 100. Lebensjahres am 20. August 1989 gewidmet.
Studien zur Erziehungswissenschaft, 29.
Lang, Frankfurt a. M., S. 353-366.
ISBN 3-631-40548-0.
Heid, Helmut und
Reckmann, Herbert
(1979)
Der berufstätige Jugendliche.
In:
Müllges, Udo, (ed.)
Handbuch der Berufs- und Wirtschaftspädagogik. Bd. 1.
Pädagogischer Verlag Schwann, Düsseldorf, S. 95-146.
ISBN 3-590-14358-4.
Monographie
Buch
Pollak, Guido und
Heid, Helmut, eds.
(1994)
Von der Erziehungswissenschaft zur Pädagogik?
Beiträge zur Theorie und Geschichte der Erziehungswissenschaft, 17.
Dt. Studien-Verl., Weinheim.
ISBN 3-89271-518-1.
Volltext nicht vorhanden.
Anderes
Diese Liste wurde erzeugt am Thu Mar 28 17:32:42 2024 CET.