Go to content
UR Home

Publications by Neubrand, M.

Up a level
Export as
[feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item type | No Grouping
Jump to: 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2000
Number of items: 28.

2013

Bruckmaier, Georg, Krauss, Stefan , Leiss, D., Blum, W., Neubrand, M. and Brunner, M. (2013) COACTIV-Video: Eine unterrichtsnahe Erfassung fachdidaktischen Wissens mittels Videovignetten. In: Greefrath, Gilbert and Käpnick, Fr. and Stein, M., (eds.) Beiträge zum Mathematikunterricht 2013 . Band 1. WTM, Münster, pp. 212-215. Fulltext restricted.

Krauss, Stefan , Blum, W., Brunner, M., Neubrand, M., Baumert, J., Kunter, M., Besser, M. and Elsner, J. (2013) Mathematics Teachers’ Domain-Specific Professional Knowledge: Conceptualization and Test Construction in COACTIV. In: Kunter, Mareike and Baumert, Jürgen and Blum, Werner and Klusmann, Uta and Krauss, Stefan and Neubrand, Michael, (eds.) Cognitive activation in the mathematics classroom and professional competence of teachers : results from the COACTIV project. Mathematics teacher education, 8. Springer, New York, pp. 147-174. ISBN 978-1-4614-5148-8; 978-1-4614-5149-5. Fulltext restricted.

Baumert, J., Kunter, M., Blum, W., Klusmann, U., Krauss, Stefan and Neubrand, M. (2013) Professional Competence of Teachers, Cognitively Activating Instruction, and the Development of Students’ Mathematical Literacy (COACTIV). In: Kunter, Mareike and Baumert, Jürgen and Blum, Werner and Klusmann, Uta and Krauss, Stefan and Neubrand, Michael, (eds.) Cognitive activation in the mathematics classroom and professional competence of teachers : results from the COACTIV project. Mathematics teacher education, 8. Springer, New York, pp. 1-21. ISBN 978-1-4614-5148-8; 978-1-4614-5149-5. Fulltext restricted.

Kunter, M., Baumert, J., Blum, W., Klusmann, U., Krauss, Stefan and Neubrand, M. (2013) Publications from the COACTIV Research Program (January 2013). In: Kunter, Mareike and Baumert, Jürgen and Blum, Werner and Klusmann, Uta and Krauss, Stefan and Neubrand, Michael, (eds.) Cognitive activation in the mathematics classroom and professional competence of teachers : results from the COACTIV project. Mathematics teacher education, 8. Springer, New York, pp. 369-374. ISBN 978-1-4614-5148-8; 978-1-4614-5149-5. Fulltext restricted.

Neubrand, M., Jordan, A., Krauss, Stefan , Blum, W. and Löwen, K. (2013) Task Analysis in COACTIV: Examining the Potential for Cognitive Activation in German Mathematics Classrooms. In: Kunter, Mareike and Baumert, Jürgen and Blum, Werner and Klusmann, Uta and Krauss, Stefan and Neubrand, Michael, (eds.) Cognitive activation in the mathematics classroom and professional competence of teachers : results from the COACTIV project. Mathematics teacher education, 8. Springer, New York, pp. 125-144. ISBN 978-1-4614-5148-8; 978-1-4614-5149-5. Fulltext restricted.

2012

Bruckmaier, G., Krauss, Stefan , Blum, W. and Neubrand, M. (2012) Zur Auswahl und Anordnung von Mathematik-Aufgaben – Eine Untersuchung im Rahmen der COACTIV-Studie. In: Ludwig, Matthias and Kleine, M., (eds.) Beiträge zum Mathematikunterricht 2012 . Band 1. WTM, Münster, pp. 153-156. Fulltext restricted.

2011

Neubrand, M., Jordan, A., Krauss, Stefan , Blum, W. and Löwen, K. (2011) Aufgaben im COACTIV- Projekt: Einblicke in das Potenzial für kognitive Aktivierung im Mathematikunterricht. In: Kunter, Mareike and Baumert, Jürgen and Blum, Werner and Klusmann, Uta and Krauss, Stefan and Neubrand, Michael, (eds.) Professionelle Kompetenz von Lehrkräften : Ergebnisse des Forschungsprogramms COACTIV. Waxmann, Münster, pp. 115-132. ISBN 978-3-8309-2433-3; 978-3-8309-7433-8. Fulltext restricted.

Blum, W., Krauss, Stefan and Neubrand, M. (2011) COACTIV - Ein mathematikdidaktisches Projekt? In: Kunter, Mareike and Baumert, Jürgen and Blum, Werner and Klusmann, Uta and Krauss, Stefan and Neubrand, Michael, (eds.) Professionelle Kompetenz von Lehrkräften : Ergebnisse des Forschungsprogramms COACTIV. Waxmann, Münster, pp. 329-343. ISBN 978-3-8309-2433-3; 978-3-8309-7433-8. Fulltext restricted.

Krauss, Stefan , Blum, W., Brunner, M., Neubrand, M., Baumert, J., Kunter, M., Besser, M. and Elsner, J. (2011) Konzeptualisierung und Testkonstruktion zum fachbezogenen Professionswissen von Mathematiklehrkräften. In: Kunter, Mareike and Baumert, Jürgen and Blum, Werner and Klusmann, Uta and Krauss, Stefan and Neubrand, Michael, (eds.) Professionelle Kompetenz von Lehrkräften : Ergebnisse des Forschungsprogramms COACTIV. Waxmann, Münster, pp. 135-161. ISBN 978-3-8309-2433-3; 978-3-8309-7433-8. Fulltext restricted.

Baumert, J., Kunter, M., Blum, W., Klusmann, U., Krauss, Stefan and Neubrand, M. (2011) Professionelle Kompetenz von Lehrkräften, kognitiv aktivierender Unterricht und die mathematische Kompetenz von Schülerinnen und Schülern (COACTIV) – Ein Forschungsprogramm. In: Kunter, Mareike and Baumert, Jürgen and Blum, Werner and Klusmann, Uta and Krauss, Stefan and Neubrand, Michael, (eds.) Professionelle Kompetenz von Lehrkräften : Ergebnisse des Forschungsprogramms COACTIV. Waxmann, Münster, pp. 7-25. ISBN 978-3-8309-2433-3; 978-3-8309-7433-8. Fulltext restricted.

Krauss, Stefan , Blum, W., Kunter, M., Baumert, J., Neubrand, M. and Klusmann, U. (2011) Vorstellung einer Buchneuerscheinung (2011) über die COACTIV-Studie. In: Haug, Reinhold and Holzäpfel, Lars, (eds.) Beiträge zum Mathematikunterricht 2011 . Band 2. WTM, Münster, pp. 487-490. Fulltext restricted.

2010

Baumert, J., Kunter, M., Blum, W., Brunner, M., Voss, T., Jordan, A., Klusmann, U., Krauss, Stefan , Neubrand, M. and Tsai, Y.-M. (2010) Teachers’ Mathematical Knowledge, Cognitive Activation in the Classroom, and Student Progress. American Educational Research Journal 47 (1), pp. 133-180. Fulltext restricted.

2009

Baumert, Jürgen, Blum, W., Brunner, M., Dubberke, T., Jordan, A., Klusmann, U., Krauss, Stefan , Kunter, M., Löwen, K., Neubrand, M. and Tsai, Y.-M. (2009) Professionswissen von Lehrkräften, kognitiv aktivierender Mathematikunterricht und die Entwicklung von mathematischer Kompetenz (COACTIV) : Dokumentation der Erhebungsinstrumente. Materialien aus der Bildungsforschung, 83. Max-Planck-Inst. für Bildungsforschung, Berlin. ISBN 978-3-87985-101-0. Fulltext restricted.

2008

Krauss, Stefan , Neubrand, M., Blum, W., Baumert, J., Brunner, M., Kunter, M. and Jordan, A. (2008) Die Untersuchung des professionellen Wissens deutscher Mathematik-Lehrerinnen und -Lehrer im Rahmen der COACTIV-Studie. Journal für Mathematikdidaktik 29 (3/4), pp. 223-258. Fulltext restricted.

Krauss, Stefan , Brunner, M., Kunter, M., Baumert, J., Blum, W., Neubrand, M. and Jordan, A. (2008) Pedagogical content knowledge and content knowledge of secondary mathematics teachers. Journal of Educational Psychology 100 (3), pp. 716-725. Fulltext restricted.

Jordan, A., Krauss, Stefan , Löwen, K., Kunter, M., Baumert, J., Blum, W., Neubrand, M. and Brunner, M. (2008) Aufgaben im COACTIV-Projekt: Zeugnisse des kognitiven Aktivierungspotentials im deutschen Mathematikunterricht. Journal für Mathematikdidaktik 29 (2), pp. 83-107. Fulltext restricted.

Krauss, Stefan , Neubrand, M., Blum, W. and Baumert, J. (2008) The Professional Knowledge of German Secondary Mathematics Teachers: Investigations in the Context of the COACTIV Project. In: 11th International Congress on Mathematics Education (ICME 11), July 6 - 13, 2008, Monterrey, Mexico. Fulltext restricted.

Blum, W., Neubrand, M. and Krauss, Stefan (2008) Zusammenhänge des Professionswissens mit Lehrermerkmalen, mit Unterrichtsqualität und Leistungszuwächsen der Schüler. In: Vásárhelyi, Eva, (ed.) Beiträge zum Mathematikunterricht 2008. WTM, Münster, pp. 159-162. Fulltext restricted.

2007

Kunter, M., Klusmann, U., Dubberke, T., Baumert, J., Blum, W., Brunner, M., Jordan, A., Krauss, Stefan , Löwen, K., Neubrand, M. and Tsai, Y.-M. (2007) Linking aspects of teacher competence to their instruction: Results from the COACTIV project. In: Prenzel, Manfred, (ed.) Studies on the educational quality of schools : the final report on the DFG priority programme : [BIQUA]. Waxmann, Münster, pp. 39-59. ISBN 978-3-8309-1863-9. Fulltext restricted.

2006

Brunner, M., Kunter, M., Krauss, Stefan , Baumert, J., Blum, W., Dubberke, T., Jordan, A., Klusmann, U., Tsai, Y.-M. and Neubrand, M. (2006) Welche Zusammenhänge bestehen zwischen dem fachspezifischen Professionswissen von Mathematiklehrkräften und ihrer Ausbildung sowie beruflichen Fortbildung? Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 9 (4), pp. 521-544. Fulltext restricted.

Krauss, Stefan , Baumert, J., Blum, W., Neubrand, M., Jordan, A., Brunner, M., Kunter, M. and Löwen, K. (2006) Die Konstruktion eines Tests zum fachlichen und zum fachdidaktischen Wissen von Mathematiklehrkräften. In: Cohors-Fresenborg, E. and Schwank, I., (eds.) Beiträge zum Mathematikunterricht 2006. Franzbecker, Hildesheim, pp. 319-322. ISBN 978-3-88120-434-7. Fulltext restricted.

Brunner, M., Kunter, M., Krauss, Stefan , Baumert, J., Blum, W., Neubrand, M., Dubberke, T., Jordan, A., Klusmann, U. and Tsai, Y. (2006) Die professionelle Kompetenz von Mathematik-lehrkräften: Konzeptualisierung, Erfassung und Bedeutung für die Unterrichtsgestaltung. Eine Zwischenbilanz des COACTIV-Projekts. In: Prenzel, Manfred and Allolio-Näcke, Lars, (eds.) Untersuchungen zur Bildungsqualität von Schule : Abschlussbericht des DFG-Schwerpunktprogramms. Waxmann, Münster, pp. 54-82. ISBN 3-8309-1743-0, 978-3-8309-1743-4. Fulltext restricted.

Jordan, A., Ross, N., Krauss, Stefan , Baumert, J., Blum, W., Neubrand, M., Löwen, K., Brunner, M. and Kunter, M. (2006) Klassifikationsschema für Mathematikaufgaben : Dokumentation der Aufgabenkategorisierung im COACTIV-Projekt. Materialien aus der Bildungsforschung, 81. Max-Planck-Inst. für Bildungsforschung, Berlin. ISBN 3-87985-096-8. Fulltext restricted.

Kunter, M., Dubberke, T., Baumert, J., Blum, W., Brunner, M., Jordan, A., Klusmann, U., Krauss, Stefan , Löwen, K., Neubrand, M. and Tsai, Y.-M. (2006) Mathematikunterricht in den PISA-Klassen 2004: Rahmenbedingungen, Formen und Lehr-Lernprozesse. In: Prenzel, Manfred and Baumert, J. and Blum, W. and Lehmann, D. and Leutner, M. and Neubrand, M. and Pekrun, R. and Rost, J. and Schiefele, U., (eds.) PISA 2003 : Untersuchungen zur Kompetenzentwicklung im Verlauf eines Schuljahres. Waxmann, Münster, pp. 161-194. ISBN 3-8309-1700-7, 978-3-8309-1700-7. Fulltext restricted.

2005

Kunter, M., Brunner, M., Baumert, J., Klusmann, U., Krauss, Stefan , Blum, W., Jordan, A. and Neubrand, M. (2005) Der Mathematikunterricht der PISA-Schülerinnen und -Schüler: Schulform-unterschiede in der Unterrichtsqualität. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 8 (4), pp. 502-520. Fulltext restricted.

2004

Krauss, Stefan , Kunter, M., Brunner, M., Baumert, J., Blum, W., Neubrand, M., Jordan, A. and Löwen, K. (2004) COACTIV: Professionswissen von Lehrkräften, kognitiv aktivierender Mathe-matikunterricht und die Entwicklung von mathematischer Kompetenz. In: Doll, Jörg and Prenzel, Manfred, (eds.) Bildungsqualität von Schule : Lehrerprofessionalisierung, Unterrichtsentwicklung und Schülerförderung als Strategien der Qualitätsverbesserung. Waxmann, Münster, pp. 31-53. ISBN 3-8309-1399-0. Fulltext restricted.

2003

Baumert, J., Kunter, M., Brunner, M., Krauss, Stefan , Blum, W. and Neubrand, M. (2003) 10.4. Mathematik-unterricht aus der Sicht der PISA-Schülerinnen und -Schüler und ihrer Lehrkräfte. In: Prenzel, Manfred and Baumert, J. and Blum, W. and Lehmann, R. and Leutner, D. and Neubrand, M., (eds.) PISA 2003 : der Bildungsstand der Jugendlichen in Deutschland - Ergebnisse des zweiten internationalen Vergleichs. Waxmann, Münster, pp. 314-354. ISBN 3-8309-1455-5. Fulltext restricted.

2000

Krauss, Stefan and Wassner, C. (2000) Probleme bei der Interpretation signifikanter Testergebnisse. In: Neubrand, M., (ed.) Beiträge zum Mathematikunterricht 2000. Franzbecker, Hildesheim, pp. 370-373. ISBN 3-88120-314-1. Fulltext restricted.

This list was generated on Wed Nov 29 13:00:55 2023 CET.
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 -4239 or -69394

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Research data: daten@ur.de
0941 943 -5707

Contact persons