Startseite UR
Viehauser, Sabrina
(2021)
Nutzung studienrelevanter Informationen. Häufigkeitsmuster und motivationale Bedingungen.
Dissertation, Universität Regensburg.
Haselhuhn, Tristan
(2020)
Zur Erfassung kognitiver Lernstrategien mit Blickbewegungen:
, von der Mühlen, Sarah, Schmid, Sebastian, Bruns, Katherine E. und Berthold, Kirsten
(2020)
Verstehen von Argumenten in wissenschaftlichen Texten.
Diagnostica 66 (2), S. 136-145.
Volltext nicht vorhanden.
Stiller, Klaus Dieter und Schworm, Silke
(2019)
Game-Based Learning of the Structure and Functioning of Body Cells in a Foreign Language: Effects on Motivation, Cognitive Load, and Performance.
Frontiers in Education 4 (18), S. 1-19.
, Schmid, Sebastian und Berthold, Kirsten
(2019)
How to improve argumentation comprehension in university students: experimental test of a training approach.
Instructional Science 47 (2), S. 215-237.
Volltext nicht vorhanden.
Leeb, Theresa
(2018)
Lernmotivation, Lernregulation und emotionales Erleben beim E-Learning
Stiller, Klaus D.
und Bachmaier, Regine
(2018)
Cognitive Loads in a Distance Training for Trainee Teachers.
Frontiers in Education 2018 (3), S. 44.
Justus, Xenia
(2017)
Selbstregulation im virtuellen Studium: Volitionale Regulation, Lernzeit und Lernstrategien in Online-Seminaren.
Dissertation, Universität Regensburg.
Stiller, Klaus D. und Köster, Annamaria
(2017)
Cognitive Loads and Training Success in a Video-Based Online Training Course.
The Open Psychology Journal 10 (1), S. 81-93.
Frey, Sandra
(2017)
Individualisierungsstrategien, Bedürfniserfüllung im Unterricht und Interesse in der Erwachsenenbildung.
Dissertation, Universität Regensburg.
, Schmid, Sebastian, Schmidt, Elisabeth Marie und Berthold, Kirsten
(2016)
The use of source-related strategies in evaluating multiple psychology texts: a student–scientist comparison.
Reading and Writing 29 (8), S. 1677-1698.
Volltext nicht vorhanden.
(2015)
9. Zimbardo und Co - Die Rolle von Lehrbüchern in der Psychologie.
In: Kauder, Volker und Vogel, Peter, (eds.)
Lehrbücher der Erziehungswissenschaft – ein Spiegel der Disziplin?
Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn, S. 111-122.
ISBN 978-3-7815-2038-7.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
Hiltmann, Stephanie
(2015)
Förderung selbstregulierten Lernens. Eine experimentelle Feldstudie in der beruflichen Bildung.
Theorie und Forschung / Pädagogik, 77.
Roderer, Regensburg.
ISBN 978-3-89783-816-1.
Stiller, Klaus D.
, Bachmaier, Regine und Köster, Annamaria
(2013)
NiceDesign4KMU. Online-Weiterbildung „Mediengestaltung“. Evaluationsbericht.
Projektbericht, Univ., Institut für Pädagogik, Regensburg.
(2013)
Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach.
Journal of College Student Development 54 (4), S. 397-412.
Volltext nicht vorhanden.
Heckner, Markus, Heilemann, Michael und Wolff, Christian
(2009)
Personal Information Management vs. Resource Sharing: Towards a Model of Information Behaviour in Social Tagging Systems.
In: Third International AAAI Conference on Weblogs and Social Media, ICWSM-09, Mai 2009, San Jose/CA.
Heckner, Markus, Mühlbacher, Susanne und Wolff, Christian
(2008)
Tagging Tagging: Analysing user keywords in scientific bibliography management systems.
Journal of Digital Information (JoDI) 9 (2).
Heckner, Markus, Neubauer, Tanja und Wolff, Christian
(2008)
Tree, funny, to_read, google: What are Tags Supposed to Achieve? A Comparative Analysis of User Keywords for Different Digital Resource Types.
In: Soboroff, Ian und Agichtein, Eugene und Kumar, Ravi, (eds.)
Proceedings of the 2008 ACM Workshop on Search in Social Media, SSM '08, Held in conjunction with ACM 17th Conference on Information and Knowledge Management (CIKM), Napa Valley/CA.
ACM, New York, S. 3-10.
ISBN 978-1-60558-258-0.
Publikationsserver
Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394
Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904
Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707