UR Home
, von der Mühlen, Sarah, Schmid, Sebastian, Bruns, Katherine E. and Berthold, Kirsten
(2020)
Verstehen von Argumenten in wissenschaftlichen Texten.
Diagnostica 66 (2), pp. 136-145.
Fulltext not available.
Stiller, Klaus Dieter and Schworm, Silke
(2019)
Game-Based Learning of the Structure and Functioning of Body Cells in a Foreign Language: Effects on Motivation, Cognitive Load, and Performance.
Frontiers in Education 4 (18), pp. 1-19.
, Schmid, Sebastian and Berthold, Kirsten
(2019)
How to improve argumentation comprehension in university students: experimental test of a training approach.
Instructional Science 47 (2), pp. 215-237.
Fulltext not available.
Stiller, Klaus D.
and Bachmaier, Regine
(2018)
Cognitive Loads in a Distance Training for Trainee Teachers.
Frontiers in Education 2018 (3), p. 44.
Stiller, Klaus D. and Köster, Annamaria
(2017)
Cognitive Loads and Training Success in a Video-Based Online Training Course.
The Open Psychology Journal 10 (1), pp. 81-93.
, Schmid, Sebastian, Schmidt, Elisabeth Marie and Berthold, Kirsten
(2016)
The use of source-related strategies in evaluating multiple psychology texts: a student–scientist comparison.
Reading and Writing 29 (8), pp. 1677-1698.
Fulltext not available.
(2013)
Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach.
Journal of College Student Development 54 (4), pp. 397-412.
Fulltext not available.
Heckner, Markus, Mühlbacher, Susanne and Wolff, Christian
(2008)
Tagging Tagging: Analysing user keywords in scientific bibliography management systems.
Journal of Digital Information (JoDI) 9 (2).
(2015)
9. Zimbardo und Co - Die Rolle von Lehrbüchern in der Psychologie.
In: Kauder, Volker and Vogel, Peter, (eds.)
Lehrbücher der Erziehungswissenschaft – ein Spiegel der Disziplin?
Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn, pp. 111-122.
ISBN 978-3-7815-2038-7.
Fulltext restricted.
Heckner, Markus, Neubauer, Tanja and Wolff, Christian
(2008)
Tree, funny, to_read, google: What are Tags Supposed to Achieve? A Comparative Analysis of User Keywords for Different Digital Resource Types.
In: Soboroff, Ian and Agichtein, Eugene and Kumar, Ravi, (eds.)
Proceedings of the 2008 ACM Workshop on Search in Social Media, SSM '08, Held in conjunction with ACM 17th Conference on Information and Knowledge Management (CIKM), Napa Valley/CA.
ACM, New York, pp. 3-10.
ISBN 978-1-60558-258-0.
Stiller, Klaus D.
, Bachmaier, Regine and Köster, Annamaria
(2013)
NiceDesign4KMU. Online-Weiterbildung „Mediengestaltung“. Evaluationsbericht.
Project Report, Univ., Institut für Pädagogik, Regensburg.
Heckner, Markus, Heilemann, Michael and Wolff, Christian
(2009)
Personal Information Management vs. Resource Sharing: Towards a Model of Information Behaviour in Social Tagging Systems.
In: Third International AAAI Conference on Weblogs and Social Media, ICWSM-09, Mai 2009, San Jose/CA.
Hiltmann, Stephanie
(2015)
Förderung selbstregulierten Lernens. Eine experimentelle Feldstudie in der beruflichen Bildung.
Theorie und Forschung / Pädagogik, 77.
Roderer, Regensburg.
ISBN 978-3-89783-816-1.
Viehauser, Sabrina
(2021)
Nutzung studienrelevanter Informationen. Häufigkeitsmuster und motivationale Bedingungen.
PhD, Universität Regensburg.
Haselhuhn, Tristan
(2020)
Zur Erfassung kognitiver Lernstrategien mit Blickbewegungen:
Leeb, Theresa
(2018)
Lernmotivation, Lernregulation und emotionales Erleben beim E-Learning
Justus, Xenia
(2017)
Selbstregulation im virtuellen Studium: Volitionale Regulation, Lernzeit und Lernstrategien in Online-Seminaren.
PhD, Universität Regensburg.
Frey, Sandra
(2017)
Individualisierungsstrategien, Bedürfniserfüllung im Unterricht und Interesse in der Erwachsenenbildung.
PhD, Universität Regensburg.
Publication Server
Publishing: oa@ur.de
0941 943 -4239 or -69394
Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904
Research data: datahub@ur.de
0941 943 -5707