Go to content
UR Home

Bibliography of the Universität Regensburg

Export as
[feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Creators | Item type | No Grouping
Jump to: B | F | G | H | J | K | L | M | S | V
Number of items at this level: 22.

B

Berding, Florian, Basten, Melanie, Brauer, Heike, Stiller, Cornelia, Schmid, Sebastian and et, al. (2017) Empirische Arbeit: Entwicklung von Skalen zur Erhebung domänenspezifischer Vorstellungen über das Lernen in der Biologie. Psychologie in Erziehung und Unterricht 64 (3), p. 223. Fulltext not available.

F

Frey, Sandra (2017) Individualisierungsstrategien, Bedürfniserfüllung im Unterricht und Interesse in der Erwachsenenbildung. PhD, Universität Regensburg.

G

Grund, Axel, Schäfer, Nina, Sohlau, Sylvia, Uhlich, Janne and Schmid, Sebastian (2019) Mindfulness and situational interest. Educational Psychology 39 (3), pp. 353-369. Fulltext not available.

H

Haselhuhn, Tristan (2020) Zur Erfassung kognitiver Lernstrategien mit Blickbewegungen:
Experimentelle Untersuchungen mit Studierenden beim Textlernen.
PhD, Universität Regensburg.

Hiltmann, Stephanie (2015) Förderung selbstregulierten Lernens. Eine experimentelle Feldstudie in der beruflichen Bildung. Theorie und Forschung / Pädagogik, 77. Roderer, Regensburg. ISBN 978-3-89783-816-1.

Hefter, Markus H., Berthold, Kirsten, Renkl, Alexander, Riess, Werner, Schmid, Sebastian and Fries, Stefan (2014) Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions. Instructional Science 42 (6), pp. 929-947. Fulltext not available.

Heckner, Markus, Heilemann, Michael and Wolff, Christian (2009) Personal Information Management vs. Resource Sharing: Towards a Model of Information Behaviour in Social Tagging Systems. In: Third International AAAI Conference on Weblogs and Social Media, ICWSM-09, Mai 2009, San Jose/CA.

Heckner, Markus, Mühlbacher, Susanne and Wolff, Christian (2008) Tagging Tagging: Analysing user keywords in scientific bibliography management systems. Journal of Digital Information (JoDI) 9 (2).

Heckner, Markus, Neubauer, Tanja and Wolff, Christian (2008) Tree, funny, to_read, google: What are Tags Supposed to Achieve? A Comparative Analysis of User Keywords for Different Digital Resource Types. In: Soboroff, Ian and Agichtein, Eugene and Kumar, Ravi, (eds.) Proceedings of the 2008 ACM Workshop on Search in Social Media, SSM '08, Held in conjunction with ACM 17th Conference on Information and Knowledge Management (CIKM), Napa Valley/CA. ACM, New York, pp. 3-10. ISBN 978-1-60558-258-0.

J

Justus, Xenia (2017) Selbstregulation im virtuellen Studium: Volitionale Regulation, Lernzeit und Lernstrategien in Online-Seminaren. PhD, Universität Regensburg.

K

Klingsieck, Katrin B., Grund, Axel, Schmid, Sebastian and Fries, Stefan (2013) Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach. Journal of College Student Development 54 (4), pp. 397-412. Fulltext not available.

L

Leeb, Theresa (2018) Lernmotivation, Lernregulation und emotionales Erleben beim E-Learning
Eine Untersuchung bei Lehramtsstudierenden.
PhD, Universität Regensburg.

M

Münchow, Hannes, Richter, Tobias , von der Mühlen, Sarah, Schmid, Sebastian, Bruns, Katherine E. and Berthold, Kirsten (2020) Verstehen von Argumenten in wissenschaftlichen Texten. Diagnostica 66 (2), pp. 136-145. Fulltext not available.

Münchow, Hannes, Richter, Tobias, von der Mühlen, Sarah and Schmid, Sebastian (2019) The ability to evaluate arguments in scientific texts: Measurement, cognitive processes, nomological network, and relevance for academic success at the university. British Journal of Educational Psychology 89 (3), pp. 501-523. Fulltext not available.

S

Stiller, Klaus Dieter and Schworm, Silke (2019) Game-Based Learning of the Structure and Functioning of Body Cells in a Foreign Language: Effects on Motivation, Cognitive Load, and Performance. Frontiers in Education 4 (18), pp. 1-19.

Stiller, Klaus D. and Bachmaier, Regine (2018) Cognitive Loads in a Distance Training for Trainee Teachers. Frontiers in Education 2018 (3), p. 44.

Stiller, Klaus D. and Köster, Annamaria (2017) Cognitive Loads and Training Success in a Video-Based Online Training Course. The Open Psychology Journal 10 (1), pp. 81-93.

Stiller, Klaus D. and Kreuzpointner, Ludwig (2015) 9. Zimbardo und Co - Die Rolle von Lehrbüchern in der Psychologie. In: Kauder, Volker and Vogel, Peter, (eds.) Lehrbücher der Erziehungswissenschaft – ein Spiegel der Disziplin? Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn, pp. 111-122. ISBN 978-3-7815-2038-7. Fulltext restricted.

Stiller, Klaus D. , Bachmaier, Regine and Köster, Annamaria (2013) NiceDesign4KMU. Online-Weiterbildung „Mediengestaltung“. Evaluationsbericht. Project Report, Univ., Institut für Pädagogik, Regensburg.

V

Viehauser, Sabrina (2021) Nutzung studienrelevanter Informationen. Häufigkeitsmuster und motivationale Bedingungen. PhD, Universität Regensburg.

von der Mühlen, Sarah, Richter, Tobias , Schmid, Sebastian and Berthold, Kirsten (2019) How to improve argumentation comprehension in university students: experimental test of a training approach. Instructional Science 47 (2), pp. 215-237. Fulltext not available.

von der Mühlen, Sarah, Richter, Tobias , Schmid, Sebastian, Schmidt, Elisabeth Marie and Berthold, Kirsten (2016) The use of source-related strategies in evaluating multiple psychology texts: a student–scientist comparison. Reading and Writing 29 (8), pp. 1677-1698. Fulltext not available.

This list was generated on Sun Jan 19 18:43:40 2025 CET.
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 -4239 or -69394

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Research data: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Contact persons