Anzahl der Einträge: 41.
Artikel
Triebelhorn, Julian ,
Cardon, Iseline ,
Kuffner, Kerstin,
Bader, Stefanie,
Jahner, Tatjana,
Meindl, Katrin ,
Rothhammer-Hampl, Tanja ,
Riemenschneider, Markus J.,
Drexler, Konstantin,
Berneburg, Mark,
Nothdurfter, Caroline,
Manook, André,
Brochhausen, Christoph,
Baghai, Thomas C.,
Hilbert, Sven ,
Rupprecht, Rainer,
Milenkovic, Vladimir M. und
Wetzel, Christian H.
(2022)
Induced neural progenitor cells and iPS-neurons from major depressive disorder patients show altered bioenergetics and electrophysiological properties.
Molecular Psychiatry.
Hilbert, Sven ,
Coors, Stefan,
Kraus, Elisabeth,
Frei, Mario,
Lindl, Alfred ,
Wild, Johannes ,
Krauss, Stefan ,
Goretzko, David,
Bischl, Bernd und
Stachl, Clemens
(2021)
Machine Learning for the Educational Sciences.
Review of Education 9 (3), e3310.
Volltext nicht vorhanden.
Bruckmaier, Georg,
Krauss, Stefan ,
Binder, Karin ,
Hilbert, Sven und
Brunner, Martin
(2021)
Tversky and Kahneman’s Cognitive Illusions: Who Can Solve Them, and Why?
Frontiers in Psychology 12, S. 584689.
Bauer, Olivia,
Milenkovic, Vladimir M.,
Hilbert, Sven,
Sarubin, Nina,
Weigl, Johannes,
Bahr, Lisa-Marie,
Wetter, Thomas C.,
Heckel, Barbara,
Wetzel, Christian H. ,
Rupprecht, Rainer und
Nothdurfter, Caroline
(2021)
Association of Chemokine (C-C Motif) Receptor 5 and Ligand 5 with Recovery from Major Depressive Disorder and Related Neurocognitive Impairment.
Neuroimmunomodulation 27 (3), S. 152-162.
Lindl, Alfred ,
Hilbert, Sven ,
Schilcher, Anita,
Krauss, Stefan ,
Kirchhoff, Petra,
Asen-Molz, Katharina,
Ehras, Christina,
Elmer, Michael,
Frei, Mario,
Gaier, Lisa,
Gastl-Pischetsrieder, Maria,
Gunga, Eileen,
Murmann, Renate,
Röhrl, Simone,
Ruck, Anna-Maria,
Weich, Matthias,
Dittmer, Arne,
Fricke, Michael,
Hofmann, Bernhard,
Memminger, Josef,
Rank, Astrid,
Tepner, Oliver und
Thim-Mabrey, Christiane
(2021)
FALKE: Experiences From Transdisciplinary Educational Research by Fourteen Disciplines.
Frontiers in Education 12 (579982), S. 1-12.
Krauss, Stefan ,
Bruckmaier, Georg,
Lindl, Alfred,
Hilbert, Sven,
Binder, Karin,
Steib, Nicole und
Blum, Werner
(2020)
Competence as a continuum in the COACTIV study: the “cascade model”.
ZDM 52 (2), S. 311-327.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
Stachl, Clemens ,
Pargent, Florian,
Hilbert, Sven,
Harari, Gabriella M.,
Schoedel, Ramona,
Vaid, Sumer,
Gosling, Samuel D. und
Bühner, Markus
(2020)
Personality Research and Assessment in the Era of Machine Learning.
European Journal of Personality 34 (5), S. 613-631.
Volltext nicht vorhanden.
Goerigk, Stephan ,
Hilbert, Sven,
Jobst, Andrea,
Falkai, Peter ,
Bühner, Markus,
Stachl, Clemens ,
Bischl, Bernd,
Coors, Stefan,
Ehring, Thomas ,
Padberg, Frank und
Sarubin, Nina
(2020)
Predicting instructed simulation and dissimulation when screening for depressive symptoms.
European Archives of Psychiatry and Clinical Neuroscience 270 (2), S. 153-168.
Volltext nicht vorhanden.
Sarubin, Nina,
Goerigk, Stephan,
Padberg, Frank,
Übleis, Aline,
Jobst, Andrea,
Erfurt, Lena,
Schumann, Christin,
Nadjiri, Annekatrin,
Dewald‐Kaufmann, Julia,
Falkai, Peter ,
Bühner, Markus,
Naumann, Felix und
Hilbert, Sven
(2020)
Self‐esteem fully mediates positive life events and depressive symptoms in a sample of 173 patients with affective disorders.
Psychology and Psychotherapy: Theory, Research and Practice 93 (1), S. 21-35.
Volltext nicht vorhanden.
Hilbert, Sven,
Pargent, Florian,
Kraus, Elisabeth,
Naumann, Felix,
Eichhorn, Kathryn,
Ungar, Patrizia und
Bühner, Markus
(2020)
What’s the measure? An empirical investigation of self-ratings on response scales.
International Journal of Social Research Methodology, S. 1-20.
Volltext nicht vorhanden.
Nothdurfter, Caroline,
Milenkovic, Vladimir M. ,
Sarubin, Nina,
Hilbert, Sven ,
Manook, André,
Weigl, Johannes,
Almeqbaali, Khalifa,
Wetzel, Christian H. ,
Rupprecht, Rainer und
Baghai, Thomas C.
(2019)
The cytokine IL‐17A as a marker of treatment resistance in major depressive disorder?
European Journal of Neuroscience 53 (1), S. 172-182.
Volltext nicht vorhanden.
Hilbert, Sven,
McAssey, Michaela,
Bühner, Markus,
Schwaferts, Patrick,
Gruber, Monika,
Goerigk, Stephan und
Taylor, Paul Christopher John
(2019)
Right hemisphere occipital rTMS impairs working memory in visualizers but not in verbalizers.
Scientific Reports 9 (6307), S. 1-8.
Pargent, Florian,
Hilbert, Sven,
Eichhorn, Kathryn und
Bühner, Markus
(2019)
Can’t Make it Better nor Worse.
European Journal of Psychological Assessment 35 (6), S. 891-899.
Volltext nicht vorhanden.
Himi, Samsad Afrin ,
Bühner, Markus,
Schwaighofer, Matthias,
Klapetek, Anna und
Hilbert, Sven
(2019)
Multitasking behavior and its related constructs: Executive functions, working memory capacity, relational integration, and divided attention.
Cognition 189, S. 275-298.
Volltext nicht vorhanden.
Hilbert, Sven,
Goerigk, Stephan,
Padberg, Frank,
Nadjiri, Annekatrin,
Übleis, Aline,
Jobst, Andrea,
Dewald-Kaufmann, Julia,
Falkai, Peter ,
Bühner, Markus,
Naumann, Felix und
Sarubin, Nina
(2019)
The Role of Self-Esteem in Depression: A Longitudinal Study.
Behavioural and Cognitive Psychotherapy 47 (2), S. 244-250.
Volltext nicht vorhanden.
Fischer, Leonie K.,
Honold, Jasmin,
Cvejić, Rozalija,
Delshammar, Tim,
Hilbert, Sven,
Lafortezza, Raffaele,
Nastran, Mojca ,
Nielsen, Anders Busse,
Pintar, Marina,
van der Jagt, Alexander P. N. und
Kowarik, Ingo
(2018)
Beyond green: Broad support for biodiversity in multicultural European cities.
Global Environmental Change 49, S. 35-45.
Volltext nicht vorhanden.
Milenkovic, Vladimir M.,
Sarubin, Nina,
Hilbert, Sven,
Baghai, Thomas C.,
Stöffler, Friederike,
Lima-Ojeda, Juan M.,
Manook, André,
Almeqbaali, Khalifa,
Wetzel, Christian H.,
Rupprecht, Rainer und
Nothdurfter, Caroline
(2017)
Macrophage-Derived Chemokine: A Putative Marker of Pharmacological Therapy Response in Major Depression?
Neuroimmunomodulation 24 (2), S. 106-112.
Volltext nicht vorhanden.
Stachl, Clemens ,
Hilbert, Sven,
Au, Jiew-Quay,
Buschek, Daniel ,
De Luca, Alexander,
Bischl, Bernd,
Hussmann, Heinrich,
Bühner, Markus und
Wrzus, Cornelia
(2017)
Personality Traits Predict Smartphone Usage.
European Journal of Personality 31 (6), S. 701-722.
Volltext nicht vorhanden.
Zech, Alexandra,
Bühner, Markus,
Kröner, Stephan,
Heene, Moritz und
Hilbert, Sven
(2017)
The Impact of Symmetry: Explaining Contradictory Results Concerning Working Memory, Reasoning, and Complex Problem Solving.
Journal of Intelligence 5, S. 3390.
Schneider, Antonius,
Hilbert, Sven,
Hamann, Johannes,
Skadsem, Svenja,
Glaser, Jürgen,
Löwe, Bernd und
Bühner, Markus
(2017)
The Implications of Psychological Symptoms for Length of Sick Leave: Burnout, Depression, and Anxiety as Predictors in a Primary Care Setting.
Deutsches Aerzteblatt Online.
Volltext nicht vorhanden.
Sarubin, Nina,
Hilbert, Sven,
Naumann, Felix,
Zill, Peter,
Wimmer, Anna-Maria,
Nothdurfter, Caroline,
Rupprecht, Rainer,
Baghai, Thomas C.,
Bühner, Markus und
Schüle, Cornelius
(2017)
The sex-dependent role of the glucocorticoid receptor in depression: variations in the NR3C1 gene are associated with major depressive disorder in women but not in men.
European Archives of Psychiatry and Clinical Neuroscience 267 (2), S. 123-133.
Volltext nicht vorhanden.
Buchkapitel
Wild, Johannes ,
Kraus, Elisabeth,
Steinert, Maria,
Hilbert, Sven und
Schilcher, Anita
(2022)
Ein Lesestrategietraining im Distanzunterricht? Wie sich das veränderte Lernumfeld während der Corona-Pandemie auf die Entwicklung des Leseverstehens von Schülerinnen und Schülern auswirkt.
In:
Philipp, Maik und
Jambor-Fahlen, Simone, (eds.)
Lesen: Prozess- und Produktperspektiven von der Wortebene bis zu multiplen Texten.
Beltz Juventa, Weinheim, S. 77-99.
ISBN 978-3-7799-5837-6 (online), 978-3-7799-6514-5 (print).
Schilcher, Anita,
Wild, Johannes ,
Kraus, Elisabeth und
Hilbert, Sven
(2022)
FiLBY – Ein dreijähriges Lese-Trainingsprogramm im Praxis-Check.
In:
McElvany, Nele und
Becker, Michael und
Lauermann, Fani und
Gaspard, Hanna und
Ohle-Peters, Annika, (eds.)
Optimierung schulischer Bildungsprozesse – What works?
Dortmunder Symposium der Empirischen Bildungsforschung, 6.
Waxmann, Münster, S. 95-120.
ISBN 978-3-8309-4501-7, 3-8309-4501-9.
Volltext nicht vorhanden.
Frei, Mario,
Asen-Molz, Katharina,
Hilbert, Sven ,
Schilcher, Anita und
Krauss, Stefan
(2020)
Die Wirksamkeit von Erklärvideos im Rahmen der Methode Flipped Classroom.
In:
Kaspar, Kai und
Becker-Mrotzek, Michael und
Hofhues, Sandra und
König, Johannes und
Schmeinck, Daniela, (eds.)
Bildung, Schule, Digitalisierung.
Waxmann, Münster, S. 284-290.
ISBN 978-3-8309-4246-7, 978-3-8309-9246-2.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
Schilcher, Anita,
Binder, Karin,
Krauss, Stefan ,
Schulte, Magdalena,
Rank, Astrid,
Deml, Isabell und
Hilbert, Sven
(2020)
FaWi-S – Eine psychometrische Testkonstruktion zum didaktischen Wissen von Grundschullehrkräften in Bezug auf Sprachförderung im Projekt Eva-Prim.
In:
Mackowiak, Katja und
Beckerle, Christine und
Gentrup, Sarah und
Tiu, Cora, (eds.)
Forschungsinstrumente im Kontext institutioneller (schrift-)sprachlicher Bildung.
Bildung durch Sprache und Schrift (BiSS).
Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn, S. 33-53.
ISBN 978-3-7815-2359-3 (print), 978-3-7815-5801-4 (online).
Volltext nicht vorhanden.
Krauss, Stefan ,
Hilbert, Sven ,
Binder, Karin und
Lindl, Alfred
(2020)
Re-Analysen des COACTIV-Datensatzes mit Machine Learning.
In:
Siller, Hans-Stefan und
Weigel, Wolfgang und
Wörler, Jan Franz, (eds.)
Beiträge zum Mathematikunterricht 2020, Band 3.
WTM-Verlag, Münster, S. 1169-1172.
ISBN 978-3-95987-139-6, 3-95987-139-2.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
Binder, Karin ,
Krauss, Stefan ,
Hilbert, Sven ,
Brunner, Martin,
Ander, Yvonne und
Kunter, Mareike
(2018)
Diagnostic Skills of Mathematics Teachers in the COACTIV study.
In:
Leuders, Timo und
Philipp, Kathleen und
Leuders, Juliane, (eds.)
Diagnostic Competence of Mathematics Teachers - Unpacking a complex construct in teacher education and teacher practice.
Mathematics teacher education, 11.
Springer, Cham, S. 33-53.
ISBN 978-3-319-66327-2, 978-3-319-66325-8.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
Binder, Karin ,
Krauss, Stefan ,
Hilbert, Sven und
Blum, Werner
(2018)
Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften in COACTIV und deren Auswirkung auf Unterrichtsqualität und den Lernzuwachs von Schülerinnen und Schülern.
In:
Beiträge zum Mathematikunterricht 2018, Band 1.
WTM-Verlag, Münster, S. 297-300.
ISBN 978-3-95987-090-0, 978-3-95987-089-4.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
Schilcher, Anita,
Krauss, Stefan ,
Rincke, Karsten und
Hilbert, Sven
(2017)
Ausblick - Aus FALKO wird FALKE. Fachspezifische Lehrerkompetenz im Erklären.
In:
Krauss, Stefan und
Lindl, Alfred und
Schilcher, Anita und
Fricke, Michael und
Göhring, Anja und
Hofmann, Bernhard und
Kirchhoff, Petra, (eds.)
FALKO: Fachspezifische Lehrerkompetenzen : Konzeption von Professionswissenstests in den Fächern Deutsch, Englisch, Latein, Physik, Musik, Evangelische Religion und Pädagogik.
Waxmann, Münster, S. 439-452.
ISBN 3-8309-3445-9 ; 978-3-8309-3445-5 ; 978-3-8309-8445-0.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
Konferenz- oder Workshop-Beitrag
Diese Liste wurde erzeugt am Sat May 4 15:47:14 2024 CEST.