Anzahl der Einträge in dieser Kategorie: 29.
B
Bruckmaier, Georg,
Krauss, Stefan ,
Binder, Karin ,
Hilbert, Sven und
Brunner, Martin
(2021)
Tversky and Kahneman’s Cognitive Illusions: Who Can Solve Them, and Why?
Frontiers in Psychology 12, S. 584689.
Bauer, Olivia,
Milenkovic, Vladimir M.,
Hilbert, Sven,
Sarubin, Nina,
Weigl, Johannes,
Bahr, Lisa-Marie,
Wetter, Thomas C.,
Heckel, Barbara,
Wetzel, Christian H. ,
Rupprecht, Rainer und
Nothdurfter, Caroline
(2021)
Association of Chemokine (C-C Motif) Receptor 5 and Ligand 5 with Recovery from Major Depressive Disorder and Related Neurocognitive Impairment.
Neuroimmunomodulation 27 (3), S. 152-162.
Binder, Karin ,
Krauss, Stefan ,
Hilbert, Sven ,
Brunner, Martin,
Ander, Yvonne und
Kunter, Mareike
(2018)
Diagnostic Skills of Mathematics Teachers in the COACTIV study.
In:
Leuders, Timo und
Philipp, Kathleen und
Leuders, Juliane, (eds.)
Diagnostic Competence of Mathematics Teachers - Unpacking a complex construct in teacher education and teacher practice.
Mathematics teacher education, 11.
Springer, Cham, S. 33-53.
ISBN 978-3-319-66327-2, 978-3-319-66325-8.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
Binder, Karin ,
Krauss, Stefan ,
Hilbert, Sven und
Blum, Werner
(2018)
Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften in COACTIV und deren Auswirkung auf Unterrichtsqualität und den Lernzuwachs von Schülerinnen und Schülern.
In:
Beiträge zum Mathematikunterricht 2018, Band 1.
WTM-Verlag, Münster, S. 297-300.
ISBN 978-3-95987-090-0, 978-3-95987-089-4.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
D
F
Frei, Mario,
Asen-Molz, Katharina,
Hilbert, Sven ,
Schilcher, Anita und
Krauss, Stefan
(2020)
Die Wirksamkeit von Erklärvideos im Rahmen der Methode Flipped Classroom.
In:
Kaspar, Kai und
Becker-Mrotzek, Michael und
Hofhues, Sandra und
König, Johannes und
Schmeinck, Daniela, (eds.)
Bildung, Schule, Digitalisierung.
Waxmann, Münster, S. 284-290.
ISBN 978-3-8309-4246-7, 978-3-8309-9246-2.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
G
Goerigk, Stephan ,
Hilbert, Sven,
Jobst, Andrea,
Falkai, Peter ,
Bühner, Markus,
Stachl, Clemens ,
Bischl, Bernd,
Coors, Stefan,
Ehring, Thomas ,
Padberg, Frank und
Sarubin, Nina
(2020)
Predicting instructed simulation and dissimulation when screening for depressive symptoms.
European Archives of Psychiatry and Clinical Neuroscience 270 (2), S. 153-168.
Volltext nicht vorhanden.
H
Hilbert, Sven ,
Coors, Stefan,
Kraus, Elisabeth,
Frei, Mario,
Lindl, Alfred ,
Wild, Johannes ,
Krauss, Stefan ,
Goretzko, David,
Bischl, Bernd und
Stachl, Clemens
(2021)
Machine Learning for the Educational Sciences.
Review of Education 9 (3), e3310.
Volltext nicht vorhanden.
Hilbert, Sven,
Pargent, Florian,
Kraus, Elisabeth,
Naumann, Felix,
Eichhorn, Kathryn,
Ungar, Patrizia und
Bühner, Markus
(2020)
What’s the measure? An empirical investigation of self-ratings on response scales.
International Journal of Social Research Methodology, S. 1-20.
Volltext nicht vorhanden.
Hilbert, Sven,
McAssey, Michaela,
Bühner, Markus,
Schwaferts, Patrick,
Gruber, Monika,
Goerigk, Stephan und
Taylor, Paul Christopher John
(2019)
Right hemisphere occipital rTMS impairs working memory in visualizers but not in verbalizers.
Scientific Reports 9 (6307), S. 1-8.
Hilbert, Sven,
Goerigk, Stephan,
Padberg, Frank,
Nadjiri, Annekatrin,
Übleis, Aline,
Jobst, Andrea,
Dewald-Kaufmann, Julia,
Falkai, Peter ,
Bühner, Markus,
Naumann, Felix und
Sarubin, Nina
(2019)
The Role of Self-Esteem in Depression: A Longitudinal Study.
Behavioural and Cognitive Psychotherapy 47 (2), S. 244-250.
Volltext nicht vorhanden.
K
Krauss, Stefan ,
Bruckmaier, Georg,
Lindl, Alfred,
Hilbert, Sven,
Binder, Karin,
Steib, Nicole und
Blum, Werner
(2020)
Competence as a continuum in the COACTIV study: the “cascade model”.
ZDM 52 (2), S. 311-327.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
Krauss, Stefan ,
Hilbert, Sven ,
Binder, Karin und
Lindl, Alfred
(2020)
Re-Analysen des COACTIV-Datensatzes mit Machine Learning.
In:
Siller, Hans-Stefan und
Weigel, Wolfgang und
Wörler, Jan Franz, (eds.)
Beiträge zum Mathematikunterricht 2020, Band 3.
WTM-Verlag, Münster, S. 1169-1172.
ISBN 978-3-95987-139-6, 3-95987-139-2.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
L
Lindl, Alfred ,
Hilbert, Sven ,
Schilcher, Anita,
Krauss, Stefan ,
Kirchhoff, Petra,
Asen-Molz, Katharina,
Ehras, Christina,
Elmer, Michael,
Frei, Mario,
Gaier, Lisa,
Gastl-Pischetsrieder, Maria,
Gunga, Eileen,
Murmann, Renate,
Röhrl, Simone,
Ruck, Anna-Maria,
Weich, Matthias,
Dittmer, Arne,
Fricke, Michael,
Hofmann, Bernhard,
Memminger, Josef,
Rank, Astrid,
Tepner, Oliver und
Thim-Mabrey, Christiane
(2021)
FALKE: Experiences From Transdisciplinary Educational Research by Fourteen Disciplines.
Frontiers in Education 12 (579982), S. 1-12.
M
S
Steib, Nicole ,
Büchter, Theresa,
Eichler, Andreas,
Binder, Karin,
Krauss, Stefan ,
Böcherer-Linder, Katharina,
Vogel, Markus und
Hilbert, Sven
(2024)
How to teach Bayesian reasoning: An empirical study comparing four different probability training courses.
Learning and Instruction 95, S. 102032.
Schilcher, Anita,
Binder, Karin,
Krauss, Stefan ,
Schulte, Magdalena,
Rank, Astrid,
Deml, Isabell und
Hilbert, Sven
(2020)
FaWi-S – Eine psychometrische Testkonstruktion zum didaktischen Wissen von Grundschullehrkräften in Bezug auf Sprachförderung im Projekt Eva-Prim.
In:
Mackowiak, Katja und
Beckerle, Christine und
Gentrup, Sarah und
Tiu, Cora, (eds.)
Forschungsinstrumente im Kontext institutioneller (schrift-)sprachlicher Bildung.
Bildung durch Sprache und Schrift (BiSS).
Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn, S. 33-53.
ISBN 978-3-7815-2359-3 (print), 978-3-7815-5801-4 (online).
Volltext nicht vorhanden.
Stachl, Clemens ,
Pargent, Florian,
Hilbert, Sven,
Harari, Gabriella M.,
Schoedel, Ramona,
Vaid, Sumer,
Gosling, Samuel D. und
Bühner, Markus
(2020)
Personality Research and Assessment in the Era of Machine Learning.
European Journal of Personality 34 (5), S. 613-631.
Volltext nicht vorhanden.
Sarubin, Nina,
Goerigk, Stephan,
Padberg, Frank,
Übleis, Aline,
Jobst, Andrea,
Erfurt, Lena,
Schumann, Christin,
Nadjiri, Annekatrin,
Dewald‐Kaufmann, Julia,
Falkai, Peter ,
Bühner, Markus,
Naumann, Felix und
Hilbert, Sven
(2020)
Self‐esteem fully mediates positive life events and depressive symptoms in a sample of 173 patients with affective disorders.
Psychology and Psychotherapy: Theory, Research and Practice 93 (1), S. 21-35.
Volltext nicht vorhanden.
Schilcher, Anita,
Krauss, Stefan ,
Rincke, Karsten und
Hilbert, Sven
(2017)
Ausblick - Aus FALKO wird FALKE. Fachspezifische Lehrerkompetenz im Erklären.
In:
Krauss, Stefan und
Lindl, Alfred und
Schilcher, Anita und
Fricke, Michael und
Göhring, Anja und
Hofmann, Bernhard und
Kirchhoff, Petra, (eds.)
FALKO: Fachspezifische Lehrerkompetenzen : Konzeption von Professionswissenstests in den Fächern Deutsch, Englisch, Latein, Physik, Musik, Evangelische Religion und Pädagogik.
Waxmann, Münster, S. 439-452.
ISBN 3-8309-3445-9 ; 978-3-8309-3445-5 ; 978-3-8309-8445-0.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
T
Triebelhorn, Julian ,
Cardon, Iseline ,
Kuffner, Kerstin,
Bader, Stefanie,
Jahner, Tatjana,
Meindl, Katrin ,
Rothhammer-Hampl, Tanja ,
Riemenschneider, Markus J.,
Drexler, Konstantin,
Berneburg, Mark,
Nothdurfter, Caroline,
Manook, André,
Brochhausen, Christoph,
Baghai, Thomas C.,
Hilbert, Sven ,
Rupprecht, Rainer,
Milenkovic, Vladimir M. und
Wetzel, Christian H.
(2022)
Induced neural progenitor cells and iPS-neurons from major depressive disorder patients show altered bioenergetics and electrophysiological properties.
Molecular Psychiatry.
Diese Liste wurde erzeugt am Fri Dec 20 09:24:59 2024 CET.