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Bibliographie der Universität Regensburg

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Anzahl der Einträge in dieser Kategorie: 62.

B

Brezger, Andreas und Steiner, Winfried (2008) Monotonic Regression Based on Bayesian P-Splines: An Application to Estimating Price Response Functions from Store-Level Scanner Data. Journal of Business & Economic Statistics 26 (1), S. 90-104. Volltext nicht vorhanden.

Baumgartner, Bernhard und Steiner, Winfried (2007) Are Consumers Heterogeneous in their Preferences for Odd and Even Prices? New Empirical Findings from a Conjoint Study. International Journal of Research in Marketing 24 (4), S. 312-323. Volltext nicht vorhanden.

Brezger, Andreas und Steiner, Winfried (2006) Monotonic Spline Regression to Estimate Promotional Price Effects: A Comparison to Benchmark Parametric Models. Operations Research Proceedings, S. 607-612. Volltext nicht vorhanden.

Baumgartner, Bernhard und Hruschka, Harald (2005) Allocation of catalogs to collective customers based on semiparametric response models. European Journal of Operational Research 162 (3), S. 839-849. Volltext nicht vorhanden.

Baumgartner, Bernhard (2005) Einsatz von Mixture Conjoint Modellen zur Messung der Werbewirkung. Schmalenbachs Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung: Zfbf 57, S. 53-78. Volltext nicht vorhanden.

Baumgartner, Bernhard (2003) Measuring Changes in Brand Choice Behavior. Schmalenbach Business Review 55 (3), S. 242-256. Zugang zum Volltext eingeschränkt.

D

Dippold, Katrin und Hruschka, Harald (2011) A Model of Heterogeneous Multicategory Choice for Market Basket Analysis. Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 456, Working Paper.

Dippold, Katrin und Hruschka, Harald (2010) Variable Selection for Market Basket Analysis. Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 443, Working Paper.

F

Falke, Andreas und Hruschka, Harald (2021) Analyzing browsing across websites by machine learning methods. Journal of Business Economics.

Falke, Andreas, Schröder, Nadine und Endres, Herbert (2018) A First Fit Index on Estimation Accuracy in Structural Equation Models. Zugang zum Volltext eingeschränkt.

Falke, Andreas und Hruschka, Harald (2017) A Monte Carlo study of design-generating algorithms for the latent class mixed logit model. OR Spectrum 39 (4), S. 1035-1053. Volltext nicht vorhanden.

Falke, Andreas und Hruschka, Harald (2017) Setting prices in mixed logit model designs. Marketing Letters 28 (1), S. 139-154. Volltext nicht vorhanden.

G

Gahler, Daniel und Hruschka, Harald (2022) Heuristic pricing rules not requiring knowledge of the price response function. Review of Managerial Science.

Gahler, Daniel und Hruschka, Harald (2021) Resource allocation procedures for unknown sales response functions with additive disturbances. Journal of Business Economics.

Gahler, Daniel (2020) Evaluating Marketing Allocation and Pricing Rules by Monte-Carlo Simulation. Dissertation, Universität Regensburg.

Gahler, Daniel und Hruschka, Harald (2016) Resource Allocation Heuristics for Unknown Sales Response Functions with Additive Disturbances. Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 488, Working Paper, Regensburg.

H

Hruschka, Harald (2023) Endogeneity of marketing variables in multicategory choice models. Journal of Business Economics.

Hruschka, Harald (2022) Relevance of dynamic variables in multicategory choice models. OR Spectrum.

Hruschka, Harald (2021) Analyzing joint brand purchases by conditional restricted Boltzmann machines. Review of Managerial Science 16, S. 1117-1145.

Hruschka, Harald (2021) Comparing unsupervised probabilistic machine learning methods for market basket analysis. Review of Managerial Science 15 (2), S. 497-527. Volltext nicht vorhanden.

Hruschka, Harald (2017) Multi-category purchase incidences with marketing cross effects. Review of Managerial Science 11 (2), S. 443-469. Volltext nicht vorhanden.

Hruschka, Harald (2016) Hidden Variable Models for Market Basket Data. Statistical Performance and Managerial Implications. Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 489, Working Paper, Fac. of Business, Economics and Management Information Systems, Univ. of Regensburg, Regensburg. (Unveröffentlicht)

Hruschka, Harald (2016) Multicategory Purchase Incidence Models for Partitions of Product Categories. Journal of Forecasting 36 (3), S. 230-240. Volltext nicht vorhanden.

Hruschka, Harald (2014) Linking Multi-Category Purchases to Latent Activities of Shoppers: Analysing Market Baskets by Topic Models. Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 482, Working Paper, Regensburg.

Hruschka, Harald (2008) Neural Nets and Genetic Algorithms in Marketing. In: Wierenga, Berend, (ed.) Handbook of Marketing Decision Models. International Series in Operational Research and Management Science, 121. Springer, Berlin, S. 399-433. ISBN 978-0-387-78213-3. Volltext nicht vorhanden.

Hruschka, Harald (2007) Clusterwise Pricing in Stores of a Retail Chain. OR Spectrum 29 (4), S. 579-595. Volltext nicht vorhanden.

Hruschka, Harald (2007) Using a heterogeneous multinomial probit model with a neural net extension to model brand choice. Journal of Forecasting 26 (2), S. 113-127. Zugang zum Volltext eingeschränkt.

Hruschka, Harald (2006) Relevance of Functional Flexibility for Heterogeneous Sales Response Models: A Comparison of Parametric and Semi-Nonparametric Models. European Journal of Operational Research 174 (2), S. 1009-1020. Zugang zum Volltext eingeschränkt.

Hruschka, Harald (2006) A Flexible Heterogeneous Multinomial Probit Model to Analyze Brand Choice. In: Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), 23. - 28. Mai 2006, Athen. Volltext nicht vorhanden.

Hruschka, Harald (2006) Relevance of Functional Flexibility for Sales Response Models with Heterogeneity Across Stores. In: 13th International Conference on Retailing and Services Science, 9 - 12. Juli 2006, Budapest, Hungary. Volltext nicht vorhanden.

Hruschka, Harald (2006) Relevance of Functional Flexibility for Sales Response Models with Heterogeneity Across Stores. In: Proceedings of the 13th International Conference on Retailing and Services Science, 9.-12. Juli 2006, Budapest, Hungary. (Unveröffentlicht) Volltext nicht vorhanden.

Hruschka, Harald (2006) Statistical and Managerial Relevance of Aggregation Level and Heterogeneity in Sales Response Models. Marketing - JRM, S. 94-102. Volltext nicht vorhanden.

Hruschka, Harald (2005) A heterogeneous flexible multinomial probit model of brand choice. Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 400, Working Paper. Volltext nicht vorhanden.

Hruschka, Harald, Fettes, Werner und Probst, Markus (2004) An empirical comparison of the validity of a neural net based multinomial logit choice model to alternative model specifications. European Journal of Operational Research 159 (1), S. 166-180. Volltext nicht vorhanden.

Hruschka, Harald, Fettes, Werner und Probst, Markus (2004) Market segmentation by maximum likelihood clustering using choice elasticities. European Journal of Operational Research 15 (3), S. 779-786. Volltext nicht vorhanden.

Hruschka, Harald (2004) Relevance of Functional Flexibility for Heterogeneous Sales Response
Models - A Comparision of Parametric and Seminoparametric Models.
Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 394, Working Paper.

Hruschka, Harald (2003) Relevance of Aggregation Level and Heterogeneity in Sales Response Models. Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 386, Working Paper. Volltext nicht vorhanden.

Hruschka, Harald, Baumgartner, Bernhard und Semmler, M. (2003) Wirkungsmessung und Allokation von Katalogen in Versandhandel und Direktmarketing: Katalogversand an Sammelbesteller. Zeitschrift für Betriebswirtschaft 73, S. 7-23. Volltext nicht vorhanden.

Hruschka, Harald, Probst, Markus und Fettes, Werner (2001) Homogeneous and Latent Class Versions of the Neural Net-Multinomial Logit Model (NN-MNL). A Semiparametric Approach to Analyze Brand Choice. Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 363, Working Paper. Volltext nicht vorhanden.

Hruschka, Harald und Probst, Markus (2001) Interpretation Aids for Multilayer Perceptron Neural Nets. Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 364, Working Paper. Volltext nicht vorhanden.

Hruschka, Harald, Fettes, Werner und Probst, Markus (2000) Die Bewährung von Ankerpreismodellen bei der Erklärung der Markenwahl. Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 339, Working Paper. Volltext nicht vorhanden.

Hruschka, Harald, Fettes, Werner und Probst, Markus (1999) Artificial Neural Net-Multinomial Logit Model (ANN-MNL) A Semiparametric Approach to Analyze Brand Choice. Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 336, Working Paper. Volltext nicht vorhanden.

Hruschka, H. (1999) Estimation of General Attraction Models A Semi-Parametric Additive Modeling Approach. Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 320, Working Paper. Volltext nicht vorhanden.

Hruschka, H. (1998) Market Share Models with Semi-Parametric Additive Brand Attractions. Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 316, Working Paper. Volltext nicht vorhanden.

Hruschka, H. (1997) Die Auswirkungen interaktiver Informationstechnologien auf das Herstellermarketing. Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 299, Working Paper. Volltext nicht vorhanden.

Hruschka, H., Stoiber, H. und Hamerle, A. (1996) Analyzing Purchase Incidence and Brand Choice by Hazard Models. Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 283, Working Paper. Volltext nicht vorhanden.

Heimel, J. P., Hruschka, H., Natter, M. und Taudes, A. (1996) Konnexionitische Kaufakt- und Markenwahlmodelle. Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 287, Working Paper. Volltext nicht vorhanden.

Hruschka, Harald, Lukanowicz, M. und Buchta, Ch. (1996) Multivariate Logit Models for Market Basket Data Analysis. Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 288, Working Paper. Volltext nicht vorhanden.

Hruschka, H. (1996) Schätzung und normative Analyse ausgewählter Preis-Absatz-Funktionen. Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 289, Working Paper. Volltext nicht vorhanden.

K

Kellner, Florian und Schröder, Nadine (2018) Data Mining mit unsicheren Daten - Fallbeispiel OpenStreetMap. HMD - Praxis der Wirtschaftsinformatik 55 (3), S. 601-613. Volltext nicht vorhanden.

S

Schröder, Nadine, Falke, Andreas, Hruschka, Harald und Reutterer, Thomas (2019) Analyzing the Browsing Basket: A Latent Interests-Based Segmentation Tool. Journal of Interactive Marketing 47, S. 181-197. Volltext nicht vorhanden.

Schröder, Nadine und Hruschka, Harald (2017) Comparing alternatives to account for unobserved heterogeneity in direct marketing models. Decision Support Systems 103, S. 24-33. Volltext nicht vorhanden.

Schröder, Nadine und Hruschka, Harald (2016) Investigating the effects of mailing variables and endogeneity on mailing decisions. European Journal of Operational Research 250 (2), S. 579-589. Volltext nicht vorhanden.

Steiner, Winfried, Brezger, Andreas und Belitz, Christiane (2007) Flexible Estimation of Price Response Functions Using Retail Scanner Data. Journal of Retailing and Consumer Services 14 (6), 383 -393. Volltext nicht vorhanden.

Schindler, Marion, Baumgartner, Bernhard und Hruschka, Harald (2007) Nonlinear effects in brand choice models: Comparing heterogeneous latent class to homogeneous nonlinear models. Schmalenbach Business Review 59 (2), S. 118-137. Zugang zum Volltext eingeschränkt.

Steiner, Winfried, Belitz, C. und Lang, S. (2006) Semiparametric Stepwise Regression to Estimate Sales Promotion Effects. In: Spiliopoulou, Myra, (ed.) From data and information analysis to knowledge engineering: proceedings of the 29th Annual Conference of the Gesellschaft für Klassifikation e.V., University of Magdeburg, March 9 - 11, 2005. Studies in classification, data analysis, and knowledge organization. Springer, Berlin, S. 590-597. ISBN 3-540-31313-3. Volltext nicht vorhanden.

Steiner, Winfried und Baumgartner, Bernhard (2004) Conjointanalyse und Marktsegmentierung. Zeitschrift für Betriebswirtschaft 74 (6), S. 611-635. Volltext nicht vorhanden.

Steiner, Winfried J. und Baumgartner, Bernhard (2003) Conjoint-Analyse und Marktsegmentierung. Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 382, Working Paper.

Steiner, Winfried und Hruschka, Harald (2003) Genetic Algorithms for product design: how well do they really work? International Journal of Market Research 45 (2), S. 229-240. Volltext nicht vorhanden.

Steiner, Winfried (2002) A Comparison of Traditional, Nash and Stackelberg Strategies for New Product Design. Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 373, Working Paper. Volltext nicht vorhanden.

Steiner, Winfried und Hruschka, Harald (2001) A Probabilistic One-Step Approach to the Optimal Product Line Design Problem Using Conjoint and Cost Data. Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 360, Working Paper. Volltext nicht vorhanden.

W

Werkmeister, Marc (2005) Optimallösungen von Marketing-Allokationsproblemen auf Grundlage von Marktreaktionsfunktionen mit unsicheren Parametern. Dissertation, Universität Regensburg.

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