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Publikationen von Klier, Mathias

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Anzahl der Einträge: 64.

Brasse, Julia, Förster, Maximilian, Hühn, Philipp, Klier, Julia , Klier, Mathias und Moestue, Lars (2023) Preparing for the future of work: a novel data-driven approach for the identification of future skills. Journal of Business Economics.

Förster, Maximilian, Klier, Julia, Klier, Mathias, Schäfer-Siebert, Katharina und Sigler, Irina (2022) Leveraging the Power of Peer Groups for Refugee Integration. Business & Information Systems Engineering 64 (4), S. 441-457. Volltext nicht vorhanden.

Felgenhauer, Annette, Kaufmann, Katharina, Klier, Julia und Klier, Mathias (2021) In the same boat: social support in online peer groups for career counseling. Electronic Markets 31 (1), S. 197-213. Volltext nicht vorhanden.

Binder, Markus, Heinrich, Bernd, Klier, Mathias, Obermeier, Andreas und Schiller, Alexander Paul Rudolf (2019) Explaining the stars: Aspect-based sentiment analysis of online customer reviews. In: ECIS 2019, 8.-14. Jun 2019, Stockholm-Uppsala, Sweden. (Eingereicht)

Klier, Julia, Klier, Mathias, Thiel, Lea und Agarwal, Ritu (2019) Power of Mobile Peer Groups: A Design-Oriented Approach to Address Youth Unemployment. Journal of Management Information Systems 36 (1), S. 158-193. Volltext nicht vorhanden.

Heinrich, Bernd, Klier, Mathias, Obermeier, Andreas und Schiller, Alexander (2018) Event-Driven Duplicate Detection: A probability based Approach. In: European Conference on Information Systems (ECIS), June 23-28, 2018, Portsmouth, United Kingdom.

Heinrich, Bernd, Klier, Mathias, Schiller, Alexander Paul Rudolf und Wagner, Gerit (2018) Assessing Data Quality - A Probability-based Metric for Semantic Consistency. Decision Support Systems (DSS) 10, S. 95-106.

Heinrich, Bernd, Klier, Mathias, Hristova, Diana, Schiller, Alexander Paul Rudolf und Szubartowicz, Michael (2018) Requirements for Data Quality Metrics. Journal of Data and Information Quality (JDIQ) 9 (2), ArtNo.12.

Cetto, Alexandra, Klier, Mathias, Richter, Alexander und Zolitschka, Jan Felix (2018) “Thanks for sharing”—Identifying users’ roles based on knowledge contribution in Enterprise Social Networks. Computer Networks 135, S. 275-288. Volltext nicht vorhanden.

Baethge, Catherine, Klier, Julia, Klier, Mathias und Lindner, Georg (2017) Customers’ Influence Makes or Breaks Your Brand’s Success Story – Quantifying Positive and Negative Social Influence in Online Customer Networks. In: International Conference on Information Systems (ICIS), December 10-13, 2017, Seoul, South Korea.

Däs, Miriam, Klier, Julia, Klier, Mathias, Lindner, Georg und Thiel, Lea (2017) Customer lifetime network value: customer valuation in the context of network effects. Electronic Markets 27 (4), S. 307-328.

Klier, Julia, Klier, Mathias und Muschter, Sebastian (2017) How to manage IS requirements in complex public sector structures: toward an action design research approach. Requirements Engineering 22 (4), S. 419-432. Volltext nicht vorhanden.

Felgenhauer, Annette, Klier, Julia, Klier, Mathias und Lindner, Georg (2017) The Impact of Social Engagement on Customer Profitability - Insights from a Direct Banking Institution’s Online Customer Network. In: European Conference on Information Systems (ECIS), June 5-10, 2017, Guimarães, Portugal.

Klier, Julia, Klier, Mathias und Lindner, Georg (2016) Social Engagement and Customer Profitability in Online Customer Networks. In: European Conference on Information Systems (ECIS), June 12-15, 2016, Istanbul, Turkey.

Heinrich, Bernd und Klier, Mathias (2016) Datenqualität als Erfolgsfaktor im Business Analytics. Controlling - Zeitschrift für erfolgsorientierte Unternehmenssteuerung 28 (8-9), S. 488-494.

Klier, Mathias und Heinrich, Bernd (2016) Datenqualität von Big Data als Erfolgsfaktor im Customer Relationship Management. In: Horváth, Peter und Michel, Uwe, (eds.) Digital controlling & simple finance : die Zukunft der Unternehmenssteuerung. Schäffer-Poeschel, Stuttgart, S. 13-24. ISBN 978-3-7910-3720-2 (print), 978-3-7910-3721-9 (ebook). Volltext nicht vorhanden.

Baethge, Catherine, Klier, Julia und Klier, Mathias (2016) Social commerce—state-of-the-art and future research directions. Electronic Markets 26 (3), S. 269-290. Volltext nicht vorhanden.

Heinrich, Bernd, Klier, Mathias und Zimmermann, Steffen (2015) Automated Planning of Process Models: Design of a Novel Approach to Construct Exclusive Choices. Decision Support Systems 78, S. 1-14.

Heinrich, Bernd und Klier, Mathias (2015) Metric-based Data Quality Assessment - Developing and Evaluating a Probability-based Currency Metric Decision Support Systems. Decision Support Systems (DSS) 72, S. 82-96.

Klier, Julia, Klier, Mathias, Rebhan, Volker und Thiel, Lea (2015) Can Social Media Help to Alleviate Skilled Worker Shortage? First Insights from the German Federal Employment Agency. In: 12. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik, Osnabrück. Volltext nicht vorhanden.

Klier, Julia, Klier, Mathias, Müller, Anna-Luisa und Rauch, Christian (2015) Customers Can Do Better! A Case Study of Self-Service Technologies at the German Federal Employment Agency. In: 12. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik, Osnabrück. Volltext nicht vorhanden.

Heinrich, Bernd, Lewerenz, Lars, Mayer, Michael und Klier, Mathias (2015) Enhancing Decision Support in Multi User Service Selection. In: Proceedings of the 36th International Conference on Information Systems (ICIS), 2015, Fort Worth, USA.

Heinrich, Bernd, Klier, Mathias, Lewerenz, Lars und Zimmermann, Steffen (2015) Quality of Service-aware Service Selection: A Novel Approach Considering Potential Service Failures and Non-Deterministic Service Values. INFORMS Service Science, A Journal of the Institute for Operations Research and the Management Sciences Vol. 7, No, S. 1-22.

Cetto, Alexandra, Klier, Julia und Klier, Mathias (2015) Why should I do it myself`? Hedonic and utilitarian motivations of customers' intention to use self-service technologies. In: 23rd European Conference on Information Systems (ECIS 2015), Münster, Germany.

Klier, Julia, Klier, Mathias und Wigand, Rolf T. (2014) The Connectedness, Pervasiveness and Ubiquity of Online Social Networks (Editorial of the Special Issue on Online Social Networks). Computer Networks 75, Part B, S. 473-476. Volltext nicht vorhanden.

Berger, Katharina, Klier, Julia, Klier, Mathias und Probst, Florian (2014) A Review of Information Systems Research on Online Social Networks. Communications of the Association for Information Systems 35 (1), S. 145-172. Volltext nicht vorhanden.

Heinrich, Bernd und Klier, Mathias (2014) Addressing Methodical Aspects of Interdependent Standardization Decisions. In: 22nd European Conference on Information Systems (ECIS), 2014, Tel Aviv, Israel.

Klier, Julia, Klier, Mathias, Thiel, Lea und Probst, Florian (2014) Customer Lifetime Network Value. In: Proceedings of the 35th International Conference on Information Systems (ICIS), 2014, Auckland, New Zealand, Dec 14 - 17, 2014, Auckland. Volltext nicht vorhanden.

Berger, Katharina, Klier, Julia, Klier, Mathias und Richter, Alexander (2014) Who is Key? - Value Adding Users in Enterprise Social Networks. In: 22nd European Conference on Information Systems (ECIS), 2014, Tel Aviv, Israel. Volltext nicht vorhanden.

Richter, Alexander, Heidemann, Julia, Klier, Mathias und Behrendt, Sebastian (2013) Success Measurement of Enterprise Social Networks. In: 11. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik, 27.02. bis 01.03.2013, Leipzig, Deutschland. Volltext nicht vorhanden.

Heidemann, Julia, Klier, Mathias, Landherr, Andrea und Zimmermann, Steffen (2013) The Optimal Level of CRM IT Investments - An Economic Model and its Application at a Financial Services Provider. Electronic Markets Volume 23 (Iss. 1), S. 73-84. Volltext nicht vorhanden.

Heinrich, Bernd, Klier, Mathias und Zimmermann, Steffen (2012) 9. Automated Planning of Process Models –Towards a Semantic-based Approach. In: Smolnik, Stefan und Teuteberg, Frank und Thomas, Oliver, (eds.) Semantic technologies for business and information systems engineering: concepts and applications. Business science reference, Hershey, Pa., S. 169-194. ISBN 978-1-609-60126-3; 978-1-609-60128-7.

Heidemann, Julia, Kaiser, Marcus, Klier, Mathias und Probst, Florian (2012) Customer lifetime value-based sales force control in the financial services industry - an incentive-compatible remuneration model. Journal of Management Control 1/23, S. 27-51. Volltext nicht vorhanden.

Heinrich, Bernd und Klier, Mathias (2012) Datenqualitätsmetriken für ein ökonomisch orientiertes Qualitätsmanagement. In: Hildebrand, Knut und Gebauer, Marcus und Hinrichs, Holger und Mielke, Michael, (eds.) Daten- und Informationsqualität: auf dem Weg zur Information excellence. 2. Auflage, Online-Ressource: v.: digital. Vieweg + Teubner, Wiesbaden, S. 49-66. ISBN 978-3-8348-14531.

Heinrich, Bernd, Klier, Mathias und Görz, Quirin (2012) Ein metrikbasierter Ansatz zur Messung der Aktualität von Daten in Informationssystemen. Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB) 82 (11), S. 1193-1228.

Heidemann, Julia, Klier, Mathias und Probst, Florian (2012) Online Social Networks: A Survey of a Global Phenomenon. Computer Networks 56 (18), 3866 -3878. Volltext nicht vorhanden.

Gneiser, Martin, Heidemann, Julia, Klier, Mathias, Landherr, Andrea und Probst, Florian (2012) Valuation of Online Social Networks Taking into Account Users' Interconnectedness. Information Systems and E-Business Management 1/10, S. 61-84.

Heidemann, Julia, Klier, Mathias, Landherr, Andrea und Probst, Florian (2012) Ökonomische Potenziale einer Online-Kundenwertanalyse zur gezielten Kundenansprache im Internet. In: Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI), 29. Februar - 2. März 2012, Braunschweig. Volltext nicht vorhanden.

Demetz, Lukas, Heinrich, Bernd und Klier, Mathias (2011) Analyzing the Impact of new Features on Users’ Communication Activities in Online Social Networks. In: 19th European Conference on Information Systems (ECIS), 2011, Helsinki, Finnland.

Heinrich, Bernd und Klier, Mathias (2011) Assessing data currency — a probabilistic approach. Journal of Information Science 37 (1), S. 86-100.

Heinrich, Bernd, Klier, Mathias und Zimmermann, Steffen (2011) Automatisierte Modellierung, Umsetzung und Ausführung von Prozessen – Ein Web Service-basiertes Konzept. In: 10. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik, 16. - 18. Februar 2011, Zürich, Schweiz.

Heinrich, Bernd, Klier, Mathias und Bewernik, Marc-Andre (2011) Einführung von Kommunikationsstandards in Unternehmensnetzwerken – ein gestaltungsorientierter Ansatz bei dezentraler Entscheidungsstruktur. Zeitschrift für Betriebswirtschaft 81 (4), S. 447-485.

Heidemann, Julia, Klier, Mathias, Landherr, Andrea und Probst, Florian (2011) Soziale Netzwerke im Web - Chancen und Risiken im CRM von Unternehmen. Wirtschaftsinformatik & Management 3 (3), S. 40-45. Volltext nicht vorhanden.

Heidemann, Julia, Klier, Mathias, Landherr, Andrea, Probst, Florian und Calmbach, Florian (2011) Special Interest Networks - Eine Fallstudie am Beispiel von Netzathleten.de. HMD - Praxis der Wirtschaftsinformatik 48 (282), S. 103-112. Volltext nicht vorhanden.

Klier, Mathias, Heidemann, Julia und Günther, Benno (2010) Die Ermittlung des Kundenpotenzials im Controlling. Zeitschrift für Controlling & Management 1/54, S. 48-54.

Heidemann, Julia, Klier, Mathias und Probst, Florian (2010) Identifying Key Users in Online Social Networks: A PageRank Based Approach. In: 31st International Conference on Information Systems (ICIS), December 12 - 15, 2010, St. Louis, USA.

Gneiser, Martin, Heidemann, Julia, Klier, Mathias, Landherr, Andrea und Probst, Florian (2009) Quantifying Users' Interconnectedness in Online Social Networks - An Indispensible Step for Economic Valuation. In: 15th Americas Conference on Information Systems, August 6 - 9, 2009, San Francisco, California.

Heinrich, Bernd und Klier, Mathias (2009) A Novel Data Quality Metric for Timeliness considering Supplemental Data. In: 17th European Conference on Information Systems (ECIS), 2009, University of Verona.

Heinrich, Bernd, Kaiser, Marcus und Klier, Mathias (2009) A Procedure to Develop Metrics for Currency and its Application in CRM. ACM journal of data and information quality : JDIQ 1 (1).

Wandt, Holger und Klier, Mathias (2009) Der ROI von Datenqualitätsmaßnahmen. Direkt Marketing 45 (8), S. 38-40. Volltext nicht vorhanden.

Heinrich, Bernd und Klier, Mathias (2009) Die Messung der Datenqualität im Controlling – Ein metrikbasierter Ansatz und seine Anwendung im Kundenwertcontrolling. Controlling & Management: ZfCM ; Zeitschrift für Controlling und Management 53 (1), S. 34-42.

Klier, Mathias (2009) Does Data Quality Matter? Analyzing Data Quality and Marketing Effectiveness. In: 7th German Information Quality Management Conference (GIQMC), 6. - 7.11.2009, Potsdam. Volltext nicht vorhanden.

Gneiser, Martin, Heidemann, Julia, Klier, Mathias und Weiß, Christian (2009) Valuation of online social networks - an economic model and its application using the case of Xing.com. In: 17th European Conference on Information Systems (ECIS), 2009, University of Verona. Volltext nicht vorhanden.

Heidemann, Julia, Klier, Mathias, Landherr, Andrea und Zimmermann, Steffen (2009) Ökonomische Planung kundenorientierter IT-Investitionen - ein modellbasierter Ansatz und seine Anwendung bei einem Finanzdienstleister. In: Business Services: Konzepte, Technologien, Anwendungen; 9. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik. Bd. 2, Books@ocg.at, Vol. 247, Österr. Computer-Ges., Wien 2009, 25. - 27. Februar 2009, Wien.

Heinrich, Bernd und Klier, Mathias (2008) Datenqualitätsmetriken für ein ökonomisch orientiertes Qualitätsmanagement. In: Hinrichs, H. und Gebauer, M., (eds.) Daten- und Informationsqualität: auf dem Weg zur Information excellence. Online-Ressource: v.: digital. Vieweg + Teubner, Wiesbaden. ISBN 9783834803214.

Heinrich, Bernd, Kaiser, Marcus und Klier, Mathias (2008) Does the EU Insurance Mediation Directive Help to Improve Data Quality? - A Metric-based Analysis. In: 16th European Conference on Information Systems (ECIS), 2008, National University of Galway, Ireland.

Klier, Mathias (2008) Gestaltung kundenzentrischer Informationssysteme - Beiträge zur Planung und Bewertung von Datenqualitätsmaßnahmen und Kommuniktionsstandards. Augsburg. Volltext nicht vorhanden.

Klier, Mathias (2008) Metriken zur Bewertung der Datenqualität - Konzeption und praktischer Nutzen. Informatik-Spektrum 31 (3), S. 223-236.

Heinrich, Bernd, Kaiser, Marcus und Klier, Mathias (2007) DQ Metrics: A Novel Approach to Quantify Timeliness and its Application in CRM. In: 12th International Conference on Information Quality (ICIQ), 2007, University of Cambridge.

Heinrich, Bernd, Kaiser, Marcus und Klier, Mathias (2007) How to measure Data Quality? A Metric-based Approach. In: 28th International Conference of Information Systems (ICIS), 2007, Queen's University Montreal, Kanada.

Heinrich, Bernd, Kaiser, Marcus und Klier, Mathias (2007) Metrics for Measuring Data Quality - Foundations for an Economic Oriented Management of Data Quality. In: 2nd International Conference on Software and Data Technologies (ICSOFT), 2007, INSTICC/Polytechnic Institut of Setúbal Barcelona, Spanien.

Heinrich, Bernd und Klier, Mathias (2006) Datenqualitätsmetriken für ein ökonomisch orientiertes Qualitätsmanagement. In: 4th German Information Quality Management Conference & Workshop (GIQMC), 2006, Bad Soden.

Heinrich, Bernd und Klier, Mathias (2006) Ein Optimierungsansatz für ein fortlaufendes Datenqualitätsmanagement und seine praktische Anwendung bei Kundenkampagnen. Zeitschrift für Betriebswirtschaft 76 (6), S. 559-587.

Heinrich, Bernd, Klier, Mathias und Bewernik, Marc-Andre (2006) Unternehmensweite Anwendungsintegration — Zentrale Anreizsetzung zur Realisierung von Netzwerkeffekten bei dezentralen Entscheidungsstrukturen. Wirtschaftsinformatik 48 (3), S. 158-168.

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