Anzahl der Einträge in dieser Kategorie: 94.
Artikel
Karle, Viktoria,
Hartung, Verena ,
Ivanovska, Keti,
Mäurer, Mathias,
Flachenecker, Peter,
Pfeifer, Klaus und
Tallner, Alexander
(2020)
The Two-Minute Walk Test in Persons with Multiple Sclerosis: Correlations of Cadence with Free-Living Walking Do Not Support Ecological Validity.
International Journal of Environmental Research and Public Health 17 (23), S. 9044.
Volltext nicht vorhanden.
Pargent, Florian,
Hilbert, Sven,
Eichhorn, Kathryn und
Bühner, Markus
(2019)
Can’t Make it Better nor Worse.
European Journal of Psychological Assessment 35 (6), S. 891-899.
Volltext nicht vorhanden.
Grund, Axel,
Schäfer, Nina,
Sohlau, Sylvia,
Uhlich, Janne und
Schmid, Sebastian
(2019)
Mindfulness and situational interest.
Educational Psychology 39 (3), S. 353-369.
Volltext nicht vorhanden.
Münchow, Hannes,
Richter, Tobias,
von der Mühlen, Sarah und
Schmid, Sebastian
(2019)
The ability to evaluate arguments in scientific texts: Measurement, cognitive processes, nomological network, and relevance for academic success at the university.
British Journal of Educational Psychology 89 (3), S. 501-523.
Volltext nicht vorhanden.
Fischer, Leonie K.,
Honold, Jasmin,
Cvejić, Rozalija,
Delshammar, Tim,
Hilbert, Sven,
Lafortezza, Raffaele,
Nastran, Mojca ,
Nielsen, Anders Busse,
Pintar, Marina,
van der Jagt, Alexander P. N. und
Kowarik, Ingo
(2018)
Beyond green: Broad support for biodiversity in multicultural European cities.
Global Environmental Change 49, S. 35-45.
Volltext nicht vorhanden.
Suggate, Sebastian,
Schaughency, Elizabeth,
McAnally, Helena und
Reese, Elaine
(2018)
From infancy to adolescence: The longitudinal links between vocabulary, early literacy skills, oral narrative, and reading comprehension.
Cognitive Development 47, S. 82-95.
Volltext nicht vorhanden.
Hefter, Markus H.,
Renkl, Alexander,
Riess, Werner,
Schmid, Sebastian,
Fries, Stefan und
Berthold, Kirsten
(2018)
Training Interventions to Foster Skill and Will of Argumentative Thinking.
The Journal of Experimental Education 86 (3), S. 325-343.
Volltext nicht vorhanden.
Huber-Lang, M.,
Radermacher, P.,
Palmer, A.,
Geiler, S.,
Grab, C.,
Wachter, U.,
Georgieff, M.,
Gebhard, F. und
Öchsner, W.
(2017)
Der Ulmer Trauma-Track.
Der Unfallchirurg 120 (3), S. 229-236.
Volltext nicht vorhanden.
Zech, Alexandra,
Bühner, Markus,
Kröner, Stephan,
Heene, Moritz und
Hilbert, Sven
(2017)
The Impact of Symmetry: Explaining Contradictory Results Concerning Working Memory, Reasoning, and Complex Problem Solving.
Journal of Intelligence 5, S. 3390.
Schneider, Antonius,
Hilbert, Sven,
Hamann, Johannes,
Skadsem, Svenja,
Glaser, Jürgen,
Löwe, Bernd und
Bühner, Markus
(2017)
The Implications of Psychological Symptoms for Length of Sick Leave: Burnout, Depression, and Anxiety as Predictors in a Primary Care Setting.
Deutsches Aerzteblatt Online.
Volltext nicht vorhanden.
Sarubin, Nina,
Hilbert, Sven,
Naumann, Felix,
Zill, Peter,
Wimmer, Anna-Maria,
Nothdurfter, Caroline,
Rupprecht, Rainer,
Baghai, Thomas C.,
Bühner, Markus und
Schüle, Cornelius
(2017)
The sex-dependent role of the glucocorticoid receptor in depression: variations in the NR3C1 gene are associated with major depressive disorder in women but not in men.
European Archives of Psychiatry and Clinical Neuroscience 267 (2), S. 123-133.
Volltext nicht vorhanden.
Hefter, Markus H.,
Renkl, Alexander,
Riess, Werner ,
Schmid, Sebastian,
Fries, Stefan und
Berthold, Kirsten
(2015)
Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values.
Learning and Instruction 39, S. 11-22.
Volltext nicht vorhanden.
Buchkapitel
Heid, Helmut
(1994)
Erziehung.
In:
Lenzen, Dieter und
Rost, Friedrich, (eds.)
Erziehungswissenschaft : ein Grundkurs.
rororo : Rowohlts Enzyklopädie, 55531.
Rowohlt-Taschenbuch-Verl., Reinbek, S. 43-68.
ISBN 3-499-55531-X.
Heid, Helmut
(1989)
Erziehung zur Mündigkeit? Zu einigen strittigen Voraussetzungen.
In:
Röhrs, Hermann und
Scheuerl, H., (eds.)
Richtungsstreit in der Erziehungswissenschaft und pädagogische Verständigung : Wilhelm Flitner zur Vollendung seines 100. Lebensjahres am 20. August 1989 gewidmet.
Studien zur Erziehungswissenschaft, 29.
Lang, Frankfurt a. M., S. 353-366.
ISBN 3-631-40548-0.
Heid, Helmut und
Reckmann, Herbert
(1979)
Der berufstätige Jugendliche.
In:
Müllges, Udo, (ed.)
Handbuch der Berufs- und Wirtschaftspädagogik. Bd. 1.
Pädagogischer Verlag Schwann, Düsseldorf, S. 95-146.
ISBN 3-590-14358-4.
Konferenz- oder Workshop-Beitrag
Buch
Pollak, Guido und
Heid, Helmut, eds.
(1994)
Von der Erziehungswissenschaft zur Pädagogik?
Beiträge zur Theorie und Geschichte der Erziehungswissenschaft, 17.
Dt. Studien-Verl., Weinheim.
ISBN 3-89271-518-1.
Volltext nicht vorhanden.
Hochschulschrift der Universität Regensburg
Hochschulschrift
Steller, Lea-Katharina
(2017)
Portfólió.
Abschlussarbeit zum Master, Eötvös-Loránd-Universität Budapest.
Anderes
Diese Liste wurde erzeugt am Fri Dec 20 12:18:41 2024 CET.