Startseite UR
Helm, Roland
, Wabra, Stephan und Amthor, Alexander
(2025)
Organizational enablers for the implementation of inbound open innovation projects.
Review of Managerial Science.
Wabra, Stephan
(2024)
Inbound-Open-Innovation: Erfolgsfaktoren von Inbound-Open-Innovation-Projekten.
Dissertation, Universität Regensburg.
Endres, Herbert
, Auburger, Julia und Helm, Roland
(2024)
Industrial Innovation Management in the Age of Digital Transformation: The Risk of too strong Selling Capabilities.
Industrial Marketing Management 117, S. 371-385.
Söllner, Stefan, Helm, Roland
, Klee, Patrick und Endres, Herbert
(2024)
Industrial service innovation: Exploring the transformation process to digital servitization in industrial goods companies.
Industrial Marketing Management 117, S. 288-303.
Preißler-Szelig, Antonia
(2023)
Der Einfluss des Bewertungskontexts auf die Beurteilung von innovativen Produkten – Eine empirische Untersuchung zur Rolle von Merkmalsart und Bewertungsaufgabe.
Dissertation, Universität Regensburg.
Ebneth, Benedict
(2023)
Value Co-Creation in digitalen Plattformökosystemen - Eine empirische Analyse der Rolle des operativen Plattformmanagements im Value Co-Creation Prozess am Beispiel von industriellen IoT-Plattformen.
Dissertation, Universität Regensburg.
Endres, Herbert
, Helm, Roland, Schmitz, Christian und Hofstetter, Christine
(2022)
Do business customers perceive what salespeople believe? Perceptions of salesperson adoption of innovations.
Journal of Product Innovation Management 40 (1), S. 120-136.
Städter, Silvio
, Roider, Andreas
, Helm, Roland
und Dowling, Michael
(2022)
Differences in team performance: Gender versus ability.
Social Science Quarterly 103 (4), S. 926-933.
Isenberg, Lukas, Kreiter, Susanne, Helm, Roland und Schmitz, Christian
(2022)
Marketing Control in International Headquarters-Subsidiary Working Relationships of Industrial Goods Firms: The Role of Environmental Context.
Journal of Business Economics.
Falke, Andreas, Schröder, Nadine und Hofmann, Claudia
(2021)
The influence of values in sustainable consumption among millennials.
Journal of Business Economics.
Endres, Herbert
, Huesig, Stefan und Pesch, Robin
(2021)
Digital innovation management for entrepreneurial ecosystems: services and functionalities as drivers of innovation management software adoption.
Review of Managerial Science 16 (1), S. 135-156.
, Mauroner, Oliver, Auburger, Julia und Helm, Roland
(2020)
Corporate spin-offs’ success factors: Management lessons from a comparative empirical analysis with research-based spin-offs.
Review of Managerial Science.
Volltext nicht vorhanden.
und Auburger, Julia
(2020)
Implementing Workplace Technologies – a Motivation-Oriented Approach.
In: Ahram, Tareq und Taiar, Redha und Colson, Serge und Choplin, Arnaud, (eds.)
Human Interaction and Emerging Technologies: Proceedings of the 1st International Conference on Human Interaction and Emerging Technologies (IHIET 2019), August 22-24, 2019, Nice, France.
Advances in Intelligent Systems and Computing, 1018.
Springer International Publishing, Cham, S. 53-58.
ISBN 978-3-030-25628-9 (print), 978-3-030-25629-6 (online).
Volltext nicht vorhanden.
, Aust, Christin und Kloyer, Martin
(2019)
Determinants of Moral Hazard in R&D Supply Relations – Empirical Results beyond the Agency-Theory Explanation.
Managerial and Decision and Economics 40, S. 64-78.
Volltext nicht vorhanden.
(2019)
Sharing Economy in der Logistik: Ein theoriebasiertes Konzept für Online-Mitfahrdienste.
Dissertation, Universität Regensburg.
Volltext nicht vorhanden.
Fink, H. und Graf, Yvonne
(2019)
Forecasting the Effects of In-Store Marketing on Conversion Rates for Online Shops.
Forecasting 1, S. 70-89.
und Pöhlmann, Kendra
(2018)
Towards a better understanding of performance measurements: the case of research-based spin-offs.
Review of Managerial Science 12 (1), S. 135-166.
Volltext nicht vorhanden.
Aust, Christin
(2017)
Inter-firm cooperation: Empirical analyses of how to set up and maintain successful R&D outsourcing relationships.
Dissertation, Universität Regensburg.
Bode, Andreas
(2015)
Ausstrahlungseffekte auf die Einstellung und das Verhalten der Kunden im Stammgeschäft eines Industriegüter-unternehmens aufgrund der Implementierung eines neuen Geschäftsbereiches – Theoretische Herleitung, Messung und Prognose.
Dissertation, Universität Regensburg.
Helm, Roland und Gritsch, Stephanie
(2013)
Implementierung des Marketing-Intelligence Konzepts in B-to-B Unternehmen.
Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 474,
Working Paper.
Helm, Roland, Gleißner, Werner und Kreiter, Susanne
(2012)
Messung von Wettbewerbsvorteilen und Marktattraktivität für die strategische Planung.
Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 468,
Univ. Regensburg, Regensburg.
Helm, Roland und Hegenbart, Thomas
(2011)
Costumer reactions to real out-of-stocks.
Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 458,
Diskussionspapier.
Helm, Roland und Moeller, Michael
(2011)
The motivation structure of electronic word-of-mouth: Effects of personality on the generation of online articulations.
Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 457,
Diskussionspapier.
Helm, Roland, Buehren, Christoph und Pabst, Reinhold
(2011)
Warm-ups before preference measurement.
Diskussionspapier.
Helm, Roland
, Landschulze, Sebastian und Scheunert, Uta
(2009)
Seniorenmarketing – Stand der Forschung zum Kaufverhalten in Abhängigkeit des Alters der Verbraucher.
Jenaer Schriften zur Wirtschaftswissenschaft 2009 (05), S. 1-47.
Publikationsserver
Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394
Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904
Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707